| |||||
|
dijous, 15 de novembre de 2007 > Un informe intern va alertar de perill al túnel de FGC cinc dies abans de tallar la línia
CiU denuncia que el govern no va aplicar cap dispositiu i que Montilla respon que els maquinistes estaven alertatsJOAN FOGUET. Barcelona El silenci per resposta, per tres vegades, del president de la Generalitat, José Montilla, sobre el coneixement que tenia el seu govern arran del tall de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat al seu pas pel túnel de Bellvitge a causa de les obres del TAV va provocar que Artur Mas, insinués, per després afirmar amb documents, que la Generalitat va posar en perill la seguretat dels usuaris per fer complir l'arribada del TAV el 21 de desembre, com volia el govern espanyol, i exigirà responsabilitats polítiques si es confirma que ja es coneixien els problemes en el túnel de FGC. Mas va reclamar a Montilla sense èxit que «doni la cara» i expliqui des de quan es va tenir coneixement de les esmentades incidències i quines mesures es van adoptar en conèixer els problemes.
El grup de CiU va fer públics ahir uns informes interns d'incidències de FGC que estableixen que el 15 d'octubre ja es va notificar una «entrada de formigó a la via 1 entre Gornal i Sant Josep per les obres del TAV». És a dir, cinc dies abans d'interrompre el servei de tren entre les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de l'Hospitalet i Plaça Espanya es tenia constància de problemes en aquell tram. El passat 20 d'octubre es va haver d'interrompre el servei de la línia Llobregat-Anoia de FGC degut al moviment d'una paret del túnel al Gornal, a l'Hospitalet de Llobregat. Aquest incident, a més, va provocar la interrupció de les línies de Rodalies C2 i C10 entre Bellvitge i Sants. La causa de l'incident fou la injecció de formigó des de la superfície degut a les obres del TAV. El president de la Generalitat, José Montilla, va replicar que FGC ja havia establert les mesures de seguretat pertinents i que el servei es va interrompre per raons de seguretat en el moment adequat. De fet, el president Montilla va indicar que «cada dia hi ha informes d'incidents d'aquest tipus». Però també va apuntar, durant el foc creuat amb Artur Mas ahir al Parlament, que «cada dia no es pren la decisió de tallar un servei». Tot i que el govern deia que no coneixia els informes de FGC, el President va admetre que els combois anaven a 30 quilòmetres per hora per aquell tram per qüestions de seguretat. El grup de CiU va denunciar que no es té coneixement de cap protocol de FGC per incrementar la seguretat o la vigilància en aquell tram. En canvi, Montilla va indicar que «s'han evitat mals majors» i va rebatre les tesis de Mas i va assegurar: «De nou els seus l'han enredat.» El diputat de CiU, Josep Rull, que acompanyat del portaveu Oriol Pujol, va ser qui va revelar els informes de FGC, va subratllar que se certificava que «no es va fer res». A més, Rull es va preguntar si no hagués estat lògic haver reforçat l'estructura del túnel. «L'atzar va evitar conseqüències més greus», va reblar el diputat terrassenc de CiU. A més de descobrir aquesta situació, el grup de CiU lliurarà avui una bateria de preguntes per escrit al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, per aclarir si hi va haver negligència de la seva banda en les incidències en les obres del TAV, abans de decidir si demana la seva dimissió. La federació insta Nadal a aclarir, per exemple, d'on provenia el formigó que es va filtrar al túnel, quines conseqüències podia tenir, quines mesures de seguretat es van prendre o si es va alertar Adif del que passava. Per la seva banda, la portaveu del grup parlamentari del PP a Catalunya, Carina Mejías, va anunciar que el seu grup demanarà la compareixença del conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal; del director general de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Torres, i del secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|