| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dijous, 15 de novembre de 2007
>

El PP diu que Montilla va promoure el traçat del TAV per Bellvitge



J. FOGUET. Barcelona

El PP apunta a José Montilla com un dels responsables d'aquest traçat actual del TAV, i per tant dels problemes a l'altura de l'Hospitalet de Llobregat, ja previstos. Els populars treuen a la llum dos convenis amb el Ministeri de Foment que indiquen que els alcaldes metropolitans van aconseguir que el gener del 2003 el traçat definitiu del TAV–modificant un altre acord del 2001– tingués l'entrada a Barcelona per Sants, després de passar pel Prat de Llobregat. I el PP exposa que aquí és on van aparèixer problemes. Com diu el govern, el responsable d'aquell traçat va ser l'executiu espanyol del PP. A més del ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, i del conseller de Política Territorial, Felip Puig, el 24 de juliol del 2003 els alcaldes de Sant Boi de Llobregat, de l'Hospitalet i de Cornellà, i el president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, van signar la modificació del protocol i el trajecte.

La portaveu del PP a Catalunya, Carina Mejías, explica a El Punt que ja des del 2001, en el conveni anterior, se sabia que calia que el TAV, el metro i els FGC «havien de coexistir en infraestructures», segons l'acord. Per Mejías, els socialistes són coresponsables de la situació actual. Els populars recorden que l'actual President era llavors alcalde de Cornellà. En el conveni del 2003 es preveien els problemes a Bellvitge en la intersecció de diverses vies.

En l'acord del 2001 es configurava una comissió de seguiment de les obres i també es parlava de la línia 9 del metro. Cap va veure la llum. Els alcaldes metropolitans, a més, van aconseguir que en el conveni gran part de les vies que passaven pels seus municipis es fessin subterrànies.

Els populars recorden que la seva proposta era «la de la línia més curta», passant directament per Cornellà i l'Hospitalet, sense arribar al Prat de Llobregat. I també va haver-hi la proposta de TAV pel litoral amb túnel submarí inclòs i que arribava a l'estació de França. Però els alcaldes metropolitans van apostar, i ho van fer fort, pel trajecte que permetés un ramal cap l'aeroport del Prat. A més, val a dir que l'Ajuntament de Barcelona, ja el 1998, va exigir l'entrada pel sud de la ciutat, per l'estació de Sants.

En el ple d'ahir el president del PP a Catalunya, Daniel Sirera, va preguntar a Montilla per la seva participació com a alcalde i aquest va admetre que en el moment de signar el conveni «tothom sabia, malgrat no ser endevins», que aquest tram del TAV a l'Hospitalet «és el punt més complex». I per això, «no s'ha produït cap accident amb resultat de víctimes».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Empat infinit, guanya Montilla

>Iceta acusa Mas de «no estar a l'altura»

>ERC i ICV-EUiA exigeixen que es prioritzi rodalies sobre el TAV i s'assumeixin «responsabilitats» polítiques

>El finançament, la prioritat pel 2008

>Montilla no demanarà la dimissió de cap ministre, encara que sigui del PP

>«Nadal potser no se'n recorda»

>Álvarez amplia els bitllets gratuïts a rodalies fins a l'arribada de TAV a Barcelona

>Un informe intern va alertar de perill al túnel de FGC cinc dies abans de tallar la línia

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.