| |||||
|
dijous, 15 de novembre de 2007 > El PP diu que Montilla va promoure el traçat del TAV per Bellvitge
J. FOGUET. Barcelona El PP apunta a José Montilla com un dels responsables d'aquest traçat actual del TAV, i per tant dels problemes a l'altura de l'Hospitalet de Llobregat, ja previstos. Els populars treuen a la llum dos convenis amb el Ministeri de Foment que indiquen que els alcaldes metropolitans van aconseguir que el gener del 2003 el traçat definitiu del TAVmodificant un altre acord del 2001 tingués l'entrada a Barcelona per Sants, després de passar pel Prat de Llobregat. I el PP exposa que aquí és on van aparèixer problemes. Com diu el govern, el responsable d'aquell traçat va ser l'executiu espanyol del PP. A més del ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, i del conseller de Política Territorial, Felip Puig, el 24 de juliol del 2003 els alcaldes de Sant Boi de Llobregat, de l'Hospitalet i de Cornellà, i el president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, van signar la modificació del protocol i el trajecte. La portaveu del PP a Catalunya, Carina Mejías, explica a El Punt que ja des del 2001, en el conveni anterior, se sabia que calia que el TAV, el metro i els FGC «havien de coexistir en infraestructures», segons l'acord. Per Mejías, els socialistes són coresponsables de la situació actual. Els populars recorden que l'actual President era llavors alcalde de Cornellà. En el conveni del 2003 es preveien els problemes a Bellvitge en la intersecció de diverses vies. En l'acord del 2001 es configurava una comissió de seguiment de les obres i també es parlava de la línia 9 del metro. Cap va veure la llum. Els alcaldes metropolitans, a més, van aconseguir que en el conveni gran part de les vies que passaven pels seus municipis es fessin subterrànies. Els populars recorden que la seva proposta era «la de la línia més curta», passant directament per Cornellà i l'Hospitalet, sense arribar al Prat de Llobregat. I també va haver-hi la proposta de TAV pel litoral amb túnel submarí inclòs i que arribava a l'estació de França. Però els alcaldes metropolitans van apostar, i ho van fer fort, pel trajecte que permetés un ramal cap l'aeroport del Prat. A més, val a dir que l'Ajuntament de Barcelona, ja el 1998, va exigir l'entrada pel sud de la ciutat, per l'estació de Sants. En el ple d'ahir el president del PP a Catalunya, Daniel Sirera, va preguntar a Montilla per la seva participació com a alcalde i aquest va admetre que en el moment de signar el conveni «tothom sabia, malgrat no ser endevins», que aquest tram del TAV a l'Hospitalet «és el punt més complex». I per això, «no s'ha produït cap accident amb resultat de víctimes». |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|