El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, demanava a principis d'aquesta setmana la creació d'un consorci en què les tres administracions Estat, Generalitat i Ajuntament tinguessin poder de decisió quan comencessin les obres del tren d'alta velocitat pel centre de Barcelona. El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, va respondre a Nadal que aquest organisme ja existia, referint-se al Consorci Alta Velocitat Barcelona. El conseller va recordar al representant del govern espanyol que li semblava bé aprofitar l'actual consorci sempre que s'ampliïn les seves funcions i la Generalitat i l'Ajuntament puguin decidir com s'ha de perforar el túnel pel centre. Nadal vol ser «a la cuina» d'aquesta gran infraestructura.
Sense dir si s'ampliarien o no les funcions de l'actual consorci, la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, va reiterar que era un ens que «ja existia». Segons Álvarez, és un organisme que «coordina tot el transport a Barcelona». De fet, «Nadal ja sap que existeix però potser no se'n recorda», perquè «ha d'estar molt pressionat per les circumstàncies», va afegir-hi. Álvarez va reconèixer que no li agrada llevar-se sentint «com n'és, d'inútil». «Però els espanyols em paguen perquè faci bé la feina i procuro oblidar les crítiques.»