| |||||
|
diumenge, 11 de novembre de 2007 > Els centres públics tenen el doble d'ordinadors per alumne que els privats
Escoles i instituts públics tenen un punt informàtic per cada cinc estudiants i els privats tenen un aparell per cada nouGERARD ARIÑO. Barcelona Els alumnes de les escoles i instituts públics de Catalunya tenen millor accés a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) que no pas els dels privats. Així es desprèn de l'últim estudi del Departament d'Educació, que apunta que als centres privats hi ha un ordinador per cada 9,1 alumnes mentre que als centres gestionats amb fons públics la ràtio baixa fins a gairebé la meitat i queda fixada en un terminal per cada 5,3 estudiants. Aquest treball, que pren com a mostra el 90% de centres escolars del país, també indica que en els col·legis privats els ordinadors són més moderns i tenen més bona connexió a internet. Els professors dels centres del govern, però, estan més familiaritzats amb les TIC, tant pel que fa a usos docents com personals.
Els centres públics tenen més ordinadors, però els dels privats són més bons. Aquesta és, a grans trets, la principal conclusió del treball elaborat pel Departament d'Educació, que, amb el títol Estadística de la societat de la informació en els centres educatius, analitza l'accés dels alumnes catalans a les TIC. En aquest sentit, l'escola pública té el doble d'ordinadors per alumne (5,3) que la privada (9,1). Aquesta diferència s'eixampla en relació amb les dades de fa dos anys quan els centres públics tenien un terminal per cada 8,1 alumnes mentre que als col·legis privats la ràtio no era gaire superior a l'actual i se situava en 10,5 ordinadors per estudiant. La majoria dels punts informàtics de l'escola pública són a les aules de secundària, que actualment, presenta una ràtio de 4,6 joves per ordinador mentre que a les escoles de primària cada ordinador s'ha de repartir entre 6,1 nens. A l'altra banda, trobem que els centres privats tenen maquinària més moderna i competitiva. Així, el 60% dels ordinadors de centres no públics tenen aparells amb microprocessadors Pentium 4 mentre que a les escoles públiques aquest processador, el més avançat del mercat, és tan sols en el 53,7% dels casos. Aquesta diferència es redueix en els cas de Barcelona ciutat, on els centres públics tenen el 57,7% dels ordinadors amb màxima tecnologia mentre que a les Terres de l'Ebre és l'únic punt del país on les escoles públiques tenen més bons equipaments que els centres privats. En l'extrem meridional, un 59,2% dels centres educatius gestionats pel sector públic disposen de Pentiums 4 mentre que el percentatge en els privats descendeix fins al 56,7%. Una altra de les conclusions que s'extreu de l'estudi és que els centres públics utilitzen més els ordinadors per a tasques docents mentre que als centres privats, tot i que la docència continua sent la tasca majoritària de l'equipament informàtic, augmenten els aparells que tenen com a finalitat fer més còmoda la feina dels professors. És a dir, el 10,5% de les màquines dels centres públics són per a ús propi del professorat mentre que en la privada aquest índex s'eleva fins al 12,2%. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Diversitat territorial >Amb espai web >Impressores a tot arreu >Professors familiaritzats >Els centres públics tenen el doble d'ordinadors per alumne que els privats |
|