| |||||
|
dimarts, 6 de novembre de 2007 > Les firmes que cobreixen les línies d'autobús a Barcelona tenen el doble de passatgers
Autocars Plana ajorna el canvi de temporada i prorroga indefinidament les vuit expedicions diàries des de TarragonaÒSCAR MESEGUER. Tarragona Tortosa El fet que el servei de rodalies a la línia C2, que també afecta la mitja i llarga distància al pas de Tarragona, no es restableixi fins al desembre, no farà més que consolidar l'alternativa de l'autobús, cosa que constaten les companyies que cobreixen el servei entre Tarragona i Barcelona i entre Tortosa i la capital catalana. Les tres principals firmes, Autocars Plana, Alsa i Hife, sostenen que han doblat el nombre de passatgers en aquestes línies, sobretot des que el caos de Renfe ha resultat insostenible. De fet, és simptomàtic que la companyia Plana hagi decidit prorrogar la seva oferta de temporada alta amb 16 trajectes diaris entre la capital del Camp i la ciutat comtal vuit d'anada i vuit de tornada, com a mínim fins una setmana després que Renfe normalitzi el seu servei.
La diferència de preu tampoc no és prohibitiva: des de 7,15 euros el bitllet senzill per anar des de Tarragona a Barcelona amb Alsa, un euro i mig més del que costa un Catalunya Expres. Amb Autocars Plana és una mica més car, fins als 9,8 euros. La qüestió és que les fonts empresarials consultades apunten que la dinàmica actual ja s'arrossega des d'abans de l'estiu passat. «Fa més de sis mesos que ho vam comprovar i vam decidir posar en funcionament una expedició diària més entre Tortosa i Barcelona», manifesta el gerent d'Hife a les Terres de l'Ebre, Josep Maria Chavarria, que situa l'increment actual de viatgers al voltant del 50%. En dies laborables, Hife està oferint set viatges d'anada i tornada a Barcelona des de la capital ebrenca i, a més a més, s'ha vist obligada a reforçar el servei amb vehicles de més capacitat, especialment els divendres el dia 2, en ple pont de Tots Sants, es van comptabilitzar uns 2.500 viatgers i els diumenges. Els estudiants universitaris són un dels grups que han començat a canviar d'hàbits. També a Tarragona, les companyies Plana i la madrilenya Alsa han hagut de reforçar serveis puntualment. També consideren que s'ha duplicat la demanda, tot i que de vegades no n'hi ha hagut prou doblant l'oferta: el servei de Plana que surt de Tarragona els diumenges a les sis de la tarda es va haver de proveir abans d'ahir de tres vehicles. De fet, Plana tenia previst passar, com cada any, de vuit a sis viatgers diaris al novembre, quan arribés la temporada baixa, però els responsables de la línia ja van confirmar ahir que mantindran la dotació d'estiu indefinidament, o com a mínim fins que el restabliment del servei de Renfe tingui garanties de continuïtat. «Els serveis amb més afluència són els de primera hora del matí», comenta un dirigent de la firma tarragonina, que disposa d'una flota de més de 290 vehicles i que allarga el tram Tarragona-Barcelona fins als principals municipis de la Costa Daurada. «En aquestes estacions, ara puja un 10% de la gent que ho feia a l'estiu, però a la ciutat de Tarragona s'ha triplicat la demanda i s'equilibra la situació», expliquen les mateixes fonts. Una demanda que en bona mesura també respon a gent que va i ve cap al País Valencià i prefereix no fer transbords a l'estació de Renfe. Personal d'Alsa a l'estació d'autobusos de la ciutat de Tarragona, des d'on té programats fins a 11 serveis diaris a Barcelona, també confirma que el nombre de viatgers a la línia de la costa s'ha multiplicat per dos i que en les últimes dues setmanes han hagut de reforçar uns quants serveis amb un segon vehicle. |
LABORABLES Tarragona-Barcelona (una hora i mitja): - Autocars Plana: 6.30 h, 7.30, 8.45, 10.00, 11.00, 12.00, 15.00 i 20.05.
(dues hores i quart): - Autocars Hife: 6.45 h, 7.50, 8.35, 9.35, 14.10, 16.10 i 18.05.
|
NOTÍCIES RELACIONADES |
|