| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 21 de desembre de 2024


dissabte, 27 d'octubre de 2007
>

L'Ajuntament de Barcelona demana a Zapatero que s'oblidi del 21 de desembre

Tots els grups polítics, menys els socialistes, demanen les dimissions d'Álvarez i Morlán

MARIONA SÒRIA. Barcelona
A hores d'ara ni l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, veu factible que el dia 21 de desembre el TAV arribi a Barcelona per Sants. Tant és així que ahir els socialistes van afegir-se a la reclamació, signada per tots els grups polítics del consistori, que s'endarrereixi l'arribada del tren d'alta velocitat a Barcelona per garantir la seguretat de l'obra, en què, a la mateixa hora en què se celebrava el ple municipal, es va viure l'enèsim incident. Però el signe polític va poder més quan es va sotmetre a votació la demanda de dimissió de la ministra Magdalena Álvarez i del seu secretari, Víctor Morlán. Aquesta vegada Hereu se'n va desmarcar.


+ Mayol i García Bragado, parlant ahir durant el ple municipal. / Foto: RITA LAMSDORFF

Ni el quart tinent d'alcalde, Ramon García Bragado, se n'amagava. Minuts abans de sotmetre a votació la proposició del PP que instava a endarrerir l'arribada del TAV a Barcelona per garantir la seguretat de l'obra, García Bragado en parlava sense embuts, i deixava anar: «Qui va donar la data del 21 de desembre que digui el que ha de dir», un missatge directe al president de l'Estat, José Luis Rodríguez Zapatero, contra les seves ànsies per mantenir encara aquesta data.

En el ple municipal d'ahir, enrarit per la notícia de l'enèsim esvoranc aparegut a Bellvitge a mig matí, es va votar dues proposicions. Una, la que va aconseguir el vot de tots els regidors, insta el president Rodríguez Zapatero a «endarrerir les obres del TAV el temps necessari fins que els informes tècnics permetin executar les obres amb plena garantia». L'altra, la demanda de dimissió de la ministra d'Infraestructures, Magdalena Álvarez, i la del seu secretari, Víctor Morlán, que va tirar endavant només amb els vots de l 'oposició, majoria a l'Ajuntament de Barcelona.

En aquest punt, la segona tinent d'alcalde, l'ecosocialista Imma Mayol, va optar per nedar i guardar la roba, i tot i votar en contra de la proposició al·legant que també recordava la presa de posició contrària al traçat pel centre –una proposició aprovada al mes de juliol amb el govern en contra–, va carregar fort contra la ministra, alineant-se així amb les demandes de dimissió d'Álvarez que han fet els ecosocialistes també al Parlament i al Congrés dels Diputats. «Ja no confiem en Adif. No volem els seus informes», va deixar anar Mayol. «Hi ha hagut imprevisió, manca de control i de direcció política. Què més ha de passar perquè dimiteixi?», va afegir-hi.



MONUMENT A LA MINISTRA
Xavier Trias, de CiU, també s'hi va abonar, en les crítiques a la ministra. Recordant un per un tots els incidents de les obres del TAV, Trias va apuntar més directament contra l'alcalde. «La sensació de la gent és que aquí ningú lidera», li va dir. «Us tapeu les vergonyes els uns als altres», va afegir, i va recordar els fets del Carmel i la necessitat de «recobrar la confiança en l'obra pública». Alberto Fernández Díaz, cap del PP, va assegurar que Álvarez ha resultat ser «una ministra negligent en pràcticament tots els seus àmbits, per no dir res de les rodalies i obres del TAV». «Se'n recorden, quan la ministra deia que Barcelona li faria un monument?», va seguir Fernández Díaz, tot mostrant la fotocòpia d'un diari. «Alcalde, ja ha pensat on li farà? Jo li proposo que el col·loqui en algun dels esvorancs, per enterrar tanta incompetència en una sola obra», va acabar. Jordi Portabella, d'ERC, que es va afegir a les dues proposicions, va assegurar que la dimissió dels dos alts càrrecs de Foment «és necessària perquè ja ningú se'ls creu», i perquè «han mostrat una absoluta manca de sensibilitat a la mobilitat quotidiana de milers de persones». Portabella va reclamar que l'Estat compensi Barcelona per «l'excés d'emissions de diòxid de carboni» que suposa la suspensió de rodalies.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Hereu no sap per quins motius no s'ha adjudicat encara l'obra

>CiU torna a reclamar el traçat del Vallès

>Els canvis de Trànsit al carril bus eviten el col·lapse i es mantindran tota la setmana vinent

>ERC i ICV-EUiA pacten una resolució pròpia per demanar la «destitució» d'Álvarez

>Un esvoranc en una andana de Bellvitge fa aturar l'excavació del túnel del TAV

>El túnel pel centre de Barcelona, aturat

>Cinc anys de viacrucis

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.