El cost que en l'àmbit laboral estan provocant les últimes incidències de rodalies és de 28.976.000 euros. Així ho ha calculat el sindicat UGT, que pren com a punt de partida l'hora de mitjana que els usuaris triguen de més per arribar a les seves destinacions arran de la falta de circulació entre Bellvitge i Sants, de Renfe, i a les estacions de Sant Josep i el Gornal, de Ferrocarrils de la Generalitat. Cal afegir-hi els perjudicis personals i familiars que provoca el fet d'haver d'invertir més temps en els trajectes. Així, els usuaris de les línies afectades «estan perdent temps que abans destinaven a altres tasques, com ara acompanyar els fills a escola». A més, el fet que molts decideixin sortir abans de casa per arribar puntualment a la feina «suposa una davallada en el nombre d'hores de son, amb la qual cosa la salut dels treballadors també queda afectada». Les molèsties i els maldecaps que ocasionen els desplaçaments en autobusos i les rutes alternatives, en definitiva, estan augmentant l'estrès dels treballadors, segons denuncia el sindicat.
D'altra banda, CCOO està elaborant un estudi de les repercussions econòmiques que els incidents de les obres del TAV provoquen en el món laboral. El responsable de mobilitat del sindicat, Manel Ferri, va explicar ahir que estan treballant per obtenir dades de les hores perdudes, «fet que no és una tasca fàcil». Ferri va aclarir que cal tenir en compte les pèrdues laborals i l'afectació en la vida personal i familiar. «Hem de traduir la indignació en dades i demanar a l'administració què està fent per quantificar la incidència» del desgavell en les famílies, va dir. Ferri va afegir-hi que fa dos anys que tenim incidències, però que ara s'ha traspassat «la línia vermella».