| |||||
|
dijous, 25 d'octubre de 2007 > «Emporta't roba per 15 dies»
Els conductors dels autobusos no saben fins quan es quedaran a Barcelona, però n'hi ha que tenen consignes d'estar-s'hi dues setmanesA. BALLBONA. Barcelona Una part del servei que fan 250 autobusos que substitueixen les línies de rodalies tallades es cobreix amb flotes d'empreses de la resta de l'Estat. De Granada, València, Múrcia, Zamora i Còrdova, entre moltes altres procedències. Això fa que a la gran estació d'autobusos en què s'ha convertit l'avinguda Maria Cristina es puguin veure autobusos amb anuncis publicitaris tan curiosos com el de les jornades d'exaltació del tambor i el bombo. Anècdotes a banda, també fa que els conductors suïn de debò per complir la ruta i no perdre's. «De tant en tant, algú es perd, i és clar, si el passatger ve cremat i a sobre et perds...», comenta en Juan Antonio, un conductor procedent de Lorca (Múrcia). «Alguns conductors porten GPS, per anar més tranquils», assenyala l'Agustín, que va arribar abans-d'ahir de Zamora. Les empreses d'autobusos comencen a fer torns entre els seus conductors, de manera que ahir n'hi havia alguns que s'incorporaven per primer dia a aquest dispositiu especial, després de rellevar algun company. Molts, però, no saben fins quan s'hauran d'estar a Barcelona. N'hi ha que compten poder tornar a casa seva a finals de setmana, i d'altres ja es fan pagues de passar aquí més dies. «El meu cap em va dir: emporta't roba per 15 dies», apunta en Mario, de Granada, i que ja té experiència en situacions similars. «Per les obres del TAV a Saragossa em va tocar fer transbordaments de gent», assenyala. «Vaig arribar diumenge i al començament no sabíem res de la ruta», apunta un conductor basc, en Gontxan, visiblement cansat. En Pedro, que ve de Múrcia i ahir feia el seu primer dia de ruta, comenta: «Una noia s'ha assegut al meu costat i m'ha guiat pel camí correcte.» Alguns conductors surten plegats perquè un guiï l'altre. A més, ahir van comptar amb l'ajut de nous panells informatius que ja s'han instal·lat. També demanaven poder disposar d'un carril bus específic, com finalment s'ha acordat, per evitar els embussos a les hores punta. Alguns arriben a treballar fins a 12 hores, des del matí fins a la nit, mentre que d'altres fan torns entre ells. Molts s'estan en hotels, a la mateixa plaça Espanya o a Sant Boi de Llobregat, per exemple, per bé que algun conductor autònom opta per dormir a l'autobús. Més d'un conductor de la resta de l'Estat mostra la seva sorpresa quan veu aquesta situació excepcional que viu la ciutat. «M'estranya molt que a Barcelona li passi això», indica l'Agustín, de Zamora. «Tot plegat és una mica desbordant», conclou en Juan Antonio, de Múrcia, i que l'altre dia va patir un petit incident amb un passatger. «Em parlava en català i jo no l'entenia, es va posar una mica nerviós, fins que el passatge li va dir que es calmés», comenta. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|