| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 23 de novembre de 2024


dimarts, 23 d'octubre de 2007
>

Resignació i retards mínims de mitja hora en la primera gran jornada de transbords

Els regionals han de canviar a Sant Vicenç per anar a Barcelona, mentre viatgers de tota la Península paren a Tarragona

ÒSCAR PALAU. Tarragona
Milers de viatgers procedents del sud de Catalunya i de tota la Península van quedar afectats ahir pels canvis en la circulació de trens als accessos a Barcelona, després del nou incident de dissabte en les obres del TAV a Bellvitge, que obligarà a tallar la línia C2 almenys tota la setmana. Tot i l'ampli dispositiu d'emergència desplegat per Renfe, que també va augmentar els mecanismes d'informació, no es van poder evitar retards d'entre mitja hora i una hora i mitja en tots els trajectes, que els usuaris es van prendre amb resignació. Uns 7.000 viatgers de trens de llarga distància van haver de sortir i arribar a Tarragona, des d'on es connectava amb Barcelona a través de busos especials; els de regionals havien de fer transbord a Sant Vicenç i agafar la línia de rodalies C4.


+ Una viatgera esperava pensativa, ahir al matí, el seu tren a l'estació de Tarragona. Foto: JUANPE RODRÍGUEZ

Fonts de Renfe asseguraven ahir a la tarda que l'operatiu «s'havia desenvolupat amb normalitat», sense més incidències de les esperades. El tall de la línia de rodalies entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona va fer que els usuaris del tram –Calafell, Cunit, Vilanova i Sitges, malgrat que alguns van buscar alternatives com ara agafar el tren a Vilafranca– haguessin de baixar a Gavà, des d'on busos directes els duien a la plaça d'Espanya, i viceversa. La connexió de Sants amb l'aeroport del Prat també s'havia de fer en autobús.

Els usuaris de trens regionals i de mitjana distància de les comarques meridionals –amb destinació a Reus, Tortosa, Lleida, Móra, Casp, Saragossa i estacions intermèdies– feien normalment el trajecte fins a Sant Vicenç, on se'ls reubicava en trens de rodalies de la línia C4, la que passa per Vilafranca, que va augmentar la freqüència habitual. A la inversa es feia el mateix, amb la dificultat afegida que no sortien trens de l'estació de passeig de Gràcia, com és habitual, sinó de la plaça de Catalunya i Sants.

Pel que fa a la llarga distància, on Renfe estima que uns 7.000 passatgers van quedar afectats, van haver d'iniciar o acabar el recorregut a Tarragona els trens Arco procedents de Múrcia, l'Estrella Galicia de Vigo, el Pío Baroja de Bilbao i Salamanca, l'Euromed d'Alacant i el Lagos de Covadonga de Gijón. Tots van haver de completar el tram des de o fins a Sants en autobús. Només els usuaris dels Talgo i Euromed Barcelona-València es van estalviar de baixar, tot i que van ser desviats per Vilafranca. Tots els canvis esmentats s'allargaran com a mínim tota aquesta setmana.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. El volum de cotxes que entren a Barcelona per la Gran Via i la Diagonal creix un 10%

>Punt i a part. Més temps per fer el sudoku

>El tren, gratuït des d'avui a la línia de la costa

>Més atenció a l'estació de Tarragona

>Rodalies, a preu de regional

>Calma a l'estació de busos

>De València a buscar-los

>El transport marítim, descartat si la situació no s'agreuja

>Normalitat aTortosa

>Tres hores fins a Reus

>Zapatero compareixerà al Congrés a petició pròpia pels problemes del servei ferroviari

>Vilanova-Barcelona en dues hores

>Els ciutadans ajuden Renfe a evitar el caos

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.