Fonts de Renfe asseguraven ahir a la tarda que l'operatiu «s'havia desenvolupat amb normalitat», sense més incidències de les esperades. El tall de la línia de rodalies entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona va fer que els usuaris del tram Calafell, Cunit, Vilanova i Sitges, malgrat que alguns van buscar alternatives com ara agafar el tren a Vilafranca haguessin de baixar a Gavà, des d'on busos directes els duien a la plaça d'Espanya, i viceversa. La connexió de Sants amb l'aeroport del Prat també s'havia de fer en autobús.
Els usuaris de trens regionals i de mitjana distància de les comarques meridionals amb destinació a Reus, Tortosa, Lleida, Móra, Casp, Saragossa i estacions intermèdies feien normalment el trajecte fins a Sant Vicenç, on se'ls reubicava en trens de rodalies de la línia C4, la que passa per Vilafranca, que va augmentar la freqüència habitual. A la inversa es feia el mateix, amb la dificultat afegida que no sortien trens de l'estació de passeig de Gràcia, com és habitual, sinó de la plaça de Catalunya i Sants.
Pel que fa a la llarga distància, on Renfe estima que uns 7.000 passatgers van quedar afectats, van haver d'iniciar o acabar el recorregut a Tarragona els trens Arco procedents de Múrcia, l'Estrella Galicia de Vigo, el Pío Baroja de Bilbao i Salamanca, l'Euromed d'Alacant i el Lagos de Covadonga de Gijón. Tots van haver de completar el tram des de o fins a Sants en autobús. Només els usuaris dels Talgo i Euromed Barcelona-València es van estalviar de baixar, tot i que van ser desviats per Vilafranca. Tots els canvis esmentats s'allargaran com a mínim tota aquesta setmana.