«Confiem que Alemanya agafarà una velocitat de creuer i augmentarà la seva quota de mercat.» El director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs, creu que en un període d'entre «dos o tres anys» es veuran els efectes de la promoció del Principat en aquest país. De Delàs va afegir que aquest any s'ha apostat pel mercat alemany «per aprofitar aquesta extraordinària plataforma que ens donava la Fira de Frankfurt».
Segons l'últim estudi sobre el mercat emissor alemany, l'estada mitjana del turista d'aquest país a l'Estat és d'11,7 dies. El perfil és el de famílies amb fills grans i parelles d'adults entre 24 i 44 anys. Es tracta d'un turisme molt estacionalitzat, marcat pel pes del sol i la platja i les polítiques de vacances aplicades pels estats federals alemanys. Durant el 2006, el 9,38% dels 15,7 milions de turistes estrangers a Catalunya procedien d'Alemanya
França és el primer mercat emissor per al Principat. Més de quatre milions de francesos, un 26,1%, van visitar el territori català. El Regne Unit –amb 2,2 milions de turistes– i Bèlgica i els Països Baixos –amb 1,5 milions de turistes– són els països que més escullen Catalunya com a destinació turística.
APOSTA PER LA XINA
Turisme de Catalunya també ha apostat per fomentar la promoció a la Xina. De Delàs va assegurar que el nombre de turistes xinesos està creixent lleugerament. Gràcies a l'obertura d'un centre de promoció al país asiàtic, s'espera que el nombre de turistes xinesos augmentarà «a mitjà termini». El director de Turisme de Catalunya, però, va destacar l'aportació qualitativa d'aquests visitants, que són «amants de la cultura». Segons De Delàs, «estem en una molt bona posició perquè Catalunya esdevingui un centre de recepció del mercat xinès».