L'estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Plaça Espanya presentava ahir a les onze del matí una imatge insòlita: en comptes del tràfec habitual d'un dilluns a mig matí, les andanes i el vestíbul que les comunica estaven absolutament desertes. Només s'hi movien, amb comptagotes, els pocs usuaris que agafaven el tren llançadora que, cada deu minuts, comunicava Plaça Espanya amb l'estació d'Europa-Fira. Abans d'arribar a la barrera d'accés a les andanes, i abans de validar els bitllets, els empleats de FGC recomanaven als viatgers que anessin en metro fins a l'estació d'Avinguda Carrilet, a l'Hospitalet, i que des d'allà comencessin el viatge amb tren a qualsevol de les destinacions de la línia Llobregat-Anoia. La recomanació era ben lògica: en cas contrari, els passatgers que per exemple volguessin anar a Sant Boi, a Manresa, a Olesa i a Igualada haurien d'anar amb tren fins a l'estació d'Europa-Fira, i d'allà agafar un autobús per cobrir el trajecte fins a Avinguda Carrilet i, un cop allà, tornar a enllaçar amb el tren.
Les conseqüències de la supressió de la circulació ferroviària entre Europa-Fira i Avinguda Carrilet van ser dues. D'una banda, la manca de viatgers a Plaça Espanya va fer baixar les vendes als negocis de l'estació, com ara el bar que regenta Francisco Reguera, qui afirmava que estaven facturant un 20% d'un dia normal. D'altra banda, l'estació d'Avinguda Carrilet va haver d'absorbir els passatgers de Plaça Espanya amb una superfície per al públic molt més petita, fet que va provocar llargues cues davant de les màquines expenedores i aglomeracions al vestíbul.