Ventura Pons ha decidit repetir l'experiència que entre el 1996 i 1999 el va dur a fer quatre adaptacions seguides d'obres de teatre Actrius, Carícies, Amic/Amat i Morir (o No) i en aquesta ocasió ha dut a la gran pantalla Barcelona, mapa d'ombres, de Luïsa Cunillé.
En el film, sis personatges, «arquetips contemporanis de la solitud urbana», segons el director, conviuen en un pis de l'Eixample. El matrimoni d'ancians demana als rellogats que se'n vagin perquè l'home és a punt de morir i vol estar tranquil en el tram final de la seva vida. «En aquest punt, però, sortiran a la llum alguns fets relatius a l'incest, l'adulteri o l'homosexualitat que fins llavors eren latents», afegeix.
El matrimoni principal el protagonitzen Josep Maria Pou i Núria Espert. L'actor va agrair ahir al director que li permetés interpretar el text de Cunillé. «A Amic/Amat ja em va permetre fer un paper que havia desitjat en secret des del pati de butaques i ara m'ha passat el mateix amb el personatge que Alfred Lucchetti va dur a la Sala Beckett: un home misteriós, ambigu, que mai saps quan diu la veritat i que resulta tan agraït d'interpretar com de rebre». Espert va definir el seu personatge com «una mentidera de molta categoria» i va remarcar que l'«ambient teatral» que va marcar el rodatge la va ajudar molt en la interpretació.
Pons va admetre la teatralitat «en el bon sentit de la paraula» del film, protagonitzat per Rosa Maria Sardà, Jordi Bosch i Pablo Derqui, i va acceptar que torna a parlar de temes com «la mort i la incomunicació, que ja he explicat en cinquanta pel·lícules però que m'afecten i m'atrauen», va dir.