| |||||
|
dimarts, 16 d'octubre de 2007 > El transport públic de l'àrea de Girona ha guanyat cap a 300.000 viatgers en un any
Les línies d'autobús urbanes de la ciutat de Girona són les que més han augmentat en nombre d'usuaris en termes absolutsORIOL MAS. Girona El transport públic de l'àrea urbana de Girona ha guanyat cap a 300.000 viatgers en un any una mitjana d'uns 800 al dia, coincidint amb l'augment del nombre de línies i també de la freqüència de les ja existents que va suposar la posada en servei de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'àrea de Girona. Les línies urbanes de la ciutat de Girona han estat les que més usuaris han guanyat en termes absoluts, amb percentatges d'augment que van del 12% al 157%. Percentualment, la ruta que més ha crescut és la que va d'Amer a Sils passant per Santa Coloma, que té un 226% més de viatgers. El director de Política Territorial i Obres Públiques a Girona, Ramon Ceide, aposta per consolidar aquests serveis abans de voler incrementar-los.
L'ATM va entrar en servei avui fa un any, però al llarg del 2007 també s'ha anat ampliant a altres rutes, que fan 7 empreses i que afecten 46 municipis. En total, s'ha ampliat el nombre de freqüències i s'han creat rutes en 26 línies. L'ATM disposa actualment de les dades fins a l'agost de 17 d'aquestes 26 línies, i en totes hi ha hagut un increment del nombre d'usuaris, que va del 6% de la línia Amer-Girona la que menys ha crescut al 226% de la ruta Sils-Santa Coloma-Amer, que ha guanyat més de 3.000 passatgers. De línies com les que uneixen Girona amb altres municipis del Gironès o de la Selva encara no hi ha xifres definitives. Les línies urbanes de la ciutat de Girona han estat, però, les que han notat més l'increment de viatgers, i les noves línies com la circular de Salt i la de l'àrea urbana de Banyoles també han tingut una bona acceptació. Ramon Ceide ha destacat per sobre de l'increment de viatgers l'augment i la millora del servei, ja que per exemple s'han doblat les freqüències entre Girona i Banyoles o les línies internes de Girona, que passen cada 10 o 15 minuts: «Estem arribant a un punt que fa atractiu l'ús del transport públic.» Tot i l'increment del nombre de viatgers, el director territorial de PTOP aposta per consolidar aquests serveis anant pas a pas, «i a mesura que creixi la demanda incrementar l'oferta actual». En aquest sentit, els possibles canvis que s'hagin de fer dependran de les demandes que facin els ajuntaments i els consells comarcals, que es reuneixen amb el departament a la comissió consultiva de l'ATM. La conselleria destinarà 3,1 milions d'euros a subvencionar els nous serveis, tal com es va acordar amb les empreses del sector, unes previsions que equivalen aproximadament al 70% del preu del bitllet. El motiu és ajudar així les companyies perquè puguin pagar l'augment de les despeses que els ha suposat l'increment d'expedicions i línies, de manera que això no repercuteixi en el preu del bitllet que ha de pagar el viatger. Les línies 1, 2 i 11 de Girona són les que s'enduen una part més elevada de les subvencions, cap a un milió d'euros entre totes tres. De les interurbanes, la línia que fa Girona-Salt-Riudellots -Campllong-Cassà i Caldes és la més beneficiada. |
Amer-Girona - 4 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 9.958 (6% més) Girona-Salt-Riudellots- Cassà-Caldes - 8 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 18.637 (55,7 % més) Girona-Banyoles - 14 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 17.764 (12,4% més) Girona-Santa Coloma de Farners - 8 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 18.719 (70,4% més) Amer-Sta.Coloma-Sils - 3 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 3.172 (226% més) Girona-Llagostera - 8 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 9.042 (6,4% més) Camós-Porqueres- Banyoles-Fontcoberta + demanda a Fares (nou) - 14 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 11.129 (100% més) Línia 3 Girona-Salt (pel carrer Major) - 30 circuits (un bus cada deu minuts) - Augment de viatgers: 37.135 (12,4 % més) Línia 4 Girona-Salt (Espai Gironès) - 10 circuits (un bus cada 15 minuts en hora punta) - Augment de viatgers: 15.802 (22,6% més) Línia C bus circular de Salt (nou) - 25 circuits - Augment de viatgers: 7.729 (100% més) Línia 6 Girona-Sarrià - 19 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 1.982 (16,53% més) Línia 1 Montjuïc-Jutjats- Avellaneda - 30 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 35.386 (35% més) Línia 2 Hospital Trueta- Jutjats-Renfe-Avellaneda - 30 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 29.582 (43,5% més) Línia 7 Torre Gironella- Can Gibert-Hospital de Salt - 15 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 17.303 (46,7% més) Línia 10 Renfe-Fornells - 16 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 19.323 (127% més) Línia 11 CAP Güell-CAP SantaClara-CAP Montilivi- Sant Daniel - 45 viatges més per dia feiner i sentit - Augment de viatgers: 16.860 (157,6% més) Línia 5 Germans Sàbat- Jutjats-Sant Narcís- Vilablareix-Sant Daniel - No hi ha increment de freqüències - Augment de viatgers: 39.723 (15,3% més) |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>El proper objectiu, la integració tarifària >Els autobusos de l'àrea de Girona han guanyat uns 800 viatgers diaris en un any |
|