El departament es planteja actuar en diversos aspectes per millorar la qualitat del servei.
INTEGRACIÓ TARIFÀRIA.
Ha d'entrar en servei a principis del 2008, afectarà els autobusos de l'ATM l'àrea urbana de Girona i permetrà fer un recorregut amb diversos autobusos amb un sol bitllet. Es farà a través d'una targeta que permetrà fer els desplaçaments entre les diferents àrees de l'ATM sense haver de comprar bitllet cada vegada que es canvia d'autobús. Això també implicarà una reducció en el preu d'aquests bitllets, que sortiran més econòmics que no pas agafant-los individualment. Es crearà una cambra de compensació per compensar el cost dels bitllets entre els diferents operadors.
CARRILS I SEMÀFORS PER A BUS.
Ja s'han posat en marxa a la ciutat de Girona una sèrie de mesures per agilitzar el pas dels autobusos, i escurçar així els temps dels viatges. En alguns punts s'han fet uns carrils especials per a bus enmig de la calçada, de manera que es prioritzen els busos per entrar en algunes rotondes conflictives. També hi ha semàfors que els conductors poden engegar des del bus, i així es posa verd durant uns segons perquè passi l'autobús. La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, ha explicat que la intenció és ampliar aquestes mesures progressivament.
323 VIATGERS EN EL GIRONA-OLOT.
En la primera setmana els serveis directes entre Girona i Olot que van començar l'1 d'octubre van acabar amb 323 passatgers, amb una tendència a l'alça.
PLA AL BAIX EMPORDÀ.
PTOP ha enviat als ajuntaments del Baix Empordà un estudi de millora de la mobilitat a la comarca, perquè l'estudiïn i hi facin propostes, per augmentar línies i serveis.