| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dissabte, 13 d'octubre de 2007
>

El govern preveu augmentar la freqüència del bus interurbà al Camp i impulsar el servei nocturn urbà

Tarragona prioritza una línia que enllaci els barris, el centre i el port esportiu de nit

Ò.M.J.. Tarragona
Els 700.000 euros que el govern destinarà a subvencionar nous serveis de transport públic d'autobusos al Camp de Tarragona es gestionaran segons dues prioritats: l'augment de la freqüència de pas, tant interurbana com urbana a Tarragona, Reus i Valls, i l'impuls definitiu a un servei nocturn urbà que ara és una de les principals deficiències a les dues grans ciutats del territori. L'executiu està negociant amb les empreses municipals de transport per unificar prioritats.


+ Autobusos de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona. Foto: M.C.

A finals d'aquest mes es podrien fer públiques les subvencions atorgades al redisseny de la xarxa de transport d'autobusos del Camp de Tarragona. El delegat de Política Territorial, Joaquim Margalef, va assenyalar que l'aposta prioritària és l'augment de la freqüència de pas en les vies interurbanes, on la majoria dels serveis estan concedits a empreses privades i, pel que fa a noves línies, l'aposta per obrir un servei de bus nocturn a Tarragona i Reus, a més a més d'una millora de la freqüència de pas urbana que afectaria tant les dues ciutats com Valls.

Pel que fa al primer àmbit, hi ha unes 20 línies interurbanes sobre les quals les concessionàries han demanat ajuts per augmentar la freqüència de pas i el Consorci del Transport ha de determinar quines són susceptibles de rebre alguna subvenció. Pel que fa a l'impuls del bus nocturn, el dèficit al Camp és gairebé absolut i, si bé hi ha una línia que uneix Tarragona i Reus durant la nit, aquest servei no té continuïtat dintre de les ciutats. El govern, a través del Consorci del Transport, està negociant la viabilitat d'alternatives amb les empreses municipals de transport, com són l'EMT de Tarragona, Reus Transport i Forbus, a Valls.

En el cas tarragoní, el regidor de Mobilitat i president de l'EMT, Carles Castillo, insisteix que la prioritat és una línia nocturna que faciliti l'accés dels joves a la zona d'oci nocturn del port esportiu sense haver d'agafar el vehicle particular –a més a més l'estrena d'aquest servei es faria coincidir amb una campanya municipal de sensibilització contra el binomi alcohol-conducció i l'increment del nombre de controls d'alcoholèmia per part de la Guàrdia Urbana–. La mateixa línia enllaçaria els barris de ponent amb el centre urbà de Tarragona, passant per l'estació de la Imperial Tàrraco. L'altra aposta de l'EMT que estaria valorant el govern és una nova línia fins al polígon industrial Riu Clar. Castillo avisa que la situació econòmica de l'EMT és pèssima i que la viabilitat d'aquestes dues línies depèn gairebé de manera exclusiva de les subvencions. Quant a Reus, a més d'un hipotètic nou servei nocturn, s'ha ponderat una possible nova línia que uneixi la xarxa urbana amb les facultats d'econòmiques i d'arquitectura.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.