| |||||
|
dijous, 11 d'octubre de 2007 > El govern pagarà als joves una subscripció als diaris per promoure la lectura
La campanya, presentada ahir a Frankfurt pel conseller Tresserras, durarà tres anys i disposa de 24 milions d'eurosla crònica V.G. / VALÈRIA GAILLARD. Frankfurt Entre els nombrosos polítics que van desfilar ahir al matí pels passadissos de la Fira del Llibre de Frankfurt, hi havia el conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació. Joan Manuel Tresserras va presentar una nova campanya per a la promoció de la lectura. Dotada amb el doble de pressupost que les campanyes engegades fins ara, és a dir 8 milions d'euros anuals del 2008 al 2010 inclosos, la campanya té com a mesura innovadora que pagarà la subscripció a un diari durant tres mesos als joves que compleixin 18 anys. Ahir també es va inaugurar l'estand institucional de Catalunya, en què el vicepresident Carod-Rovira va lamentar l'absència del govern valencià, i el president balear va anunciar que el seu govern vol negociar reintegrar-se a l'Institut Ramon Llull. «Volem que a la gent li faci vergonya respondre a una enquesta que no llegeix mai.» Tresserras no s'explica l'alt índex de persones majors de 14 anys, a Catalunya, que es declaren no lectores, el 42,5%, i ha ideat un pla per reduir aquesta xifra un 70%. «Fins ara, les campanyes eren una invitació a llegir, però si no van acompanyades d'un degoteig de mesures no serveixen de res.» Prenent com a model la campanya britànica Building a literate nation, iniciada el 2000, el pla tindrà una incidència sobre diferents tipus de suport (diaris, revistes, llibres, còmic, etc.), a banda d'incloure una mesura innovadora: oferir gratuïtament als joves que compleixin 18 anys una subscripció a diari o revista que escullin durant tres mesos. «També volem convèncer la gent que es constitueixi una biblioteca personal. La lectura té unes virtuts fonamentals per construir el coneixement.» El pla pretén que els comerços hi participin i que, a partir d'un cert nivell de compres, regalin un llibre als clients. La campanya està liderada pel secretari de Cultura de la Generalitat, Eduard Voltas, i coordinada per Sebastià Alzamora. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|