El conseller de Convergència i Unió (CiU) del districte de Ciutat Vella, Josep Antoni Sánchez, va manifestar durant el plenari de dijous passat la preocupació del seu grup per la situació de les tanques provisionals que delimiten el pàrquing de la Marina del Port Vell. Sánchez va explicar que ha arribat un punt que aquestes tanques «semblen una instal·lació permanent».
Les tanques que susciten aquesta preocupació són en realitat una reixa d'obra que es va instal·lar provisionalment l'any 2005, quan la Marina del Port Vell va detectar un problema de deteriorament en la plataforma d'accés als amarratges situats al moll de la Barceloneta. En aquesta plataforma, que està dins de les instal·lacions de la Marina, era on antigament estacionaven els vehicles dels usuaris d'aquest port. El problema es va descobrir la primavera del 2005 i, per seguretat i de manera preventiva, perquè l'estructura que subjectava aquesta plataforma estava malmesa, es va limitar l'accés dels vehicles a aquest espai. Els vehicles van començar a estacionar, ja aleshores, al passeig Joan de Borbó, en un espai que es va delimitar amb aquesta tanca d'obra.
Durant gairebé un any, la Marina va estudiar a fons l'abast del problema de la plataforma d'accés als amarratges el deteriorament de la qual estava provocat per l'erosió que ocasiona la sal marina i va elaborar un projecte de reconstrucció de la plataforma. L'obra va obligar a mantenir una part del passeig Joan de Borbó tancada a l'ús públic. Fa uns mesos que la Marina va acabar les obres de reconstrucció, amb les quals ha aprofitat per instal·lar portes noves als accessos dels pantalans. Però la tanca i el pàrquing de vehicles continuen al mateix lloc on es van traslladar per l'obra, ocupant un espai d'ús públic al passeig de Joan de Borbó del barri de la Barceloneta.
DINS DEL PORT VELL
Segons les explicacions de la regidora, la tanca perimetral que delimitarà definitivament el pàrquing de la Marina del Port Vell no taparà la vista esplèndida del port des del passeig. Serà una tanca d'un material transparent i d'una altura d'un metre seixanta centímetres. Segons va especificar González, a partir del moment en què s'instal·li la tanca els vehicles deixaran d'ocupar la via pública i passaran a situar-se dins dels espais que gestiona l'empresa concessionària del Port Vell. La instal·lació, però, la farà l'empresa gestora dels espais públics del Port de Barcelona, Port 2000, i els treballs duraran aproximadament dos mesos.