| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 26 de novembre de 2024


dissabte, 29 de setembre de 2007
>

Renfe ha d'abonar 1.100 bitllets al dia pels retards a la xarxa de rodalies

Fa tres mesos que funciona la devolució exprés i la companyia ja ha retornat un total de 98.938 tiquets

PAULA MERCADÉ. Barcelona
Cada dia, 1.099 usuaris dels trens de rodalies es beneficien de la devolució exprés, és a dir, Renfe els dóna un bitllet gratuït perquè han estat afectats per retards superiors als quinze minuts. Des de l'1 de juny passat, quan es va començar aplicar aquesta mesura, i fins al 3 de setembre, la companyia ferroviària ha abonat un total de 98.938 tiquets. En aquest primer trimestre, la davallada ha estat gairebé imperceptible. El juny van fer 34.807 abonaments, 31.854 el juliol i 31.722 l'agost. Els clients de mitjana i llarga distància, però, no s'han beneficat d'aquest abonaments. En aquests casos, Renfe segueix els paràmetres establerts abans de l'1 de juny. Només retorna el 50% del preu del bitllet quan els retards són superiors a l'hora i el 100% quan les demores superen a l'hora i mitja.


+ Imatge d'arxiu de passatgers pujant a un tren a l'estació de Sants aquest estiu. Foto: R.LAMSDORFF

Renfe es va comprometre a donar un bitllet gratuït a aquells usuaris de rodalies que patissin retards superiors als quinze minuts. La mesura, anomenada «Devolució exprés», començava a funcionar puntualment l'1 de juny passat, tal i com havia anunciat per sorpresa la ministra de Foment, Magdalena Álvarez en una compareixença al Congrés. Des d'aleshores i fins al 3 de setembre passat, la companyia ferroviària ha retornat un total de 98.938 tiquets. Per tant, durant aquests primers mesos cada dia hi ha 1.099 usuaris que reclamen un bitllet perquè han tingut un retard superior al quart d'hora. Hi ha hagut una davallada gairebé imperceptible en aquest tipus de reclamacions si es comparen les xifres del primer mes amb la del últim. El juny, Renfe va donar un total de 34.807 bitllets, tots ells de rodalies. El mes següent la companyia ferroviària en donava 2.953 menys, en total 31.854. Una xifra semblant a la del agost que tot i ser un mes en la que decreix la demanda van fer efectiva la seva reclamació un total de 31.722 usuaris. Durant els primers tres dies de setembre, Renfe ha abonat 555 bitllets, és a dir, 185 de mitjana cada dia. Si segueix aquesta proporció, el primer mes en que ja ha entrat en funcionament la configuració definitiva de les vies d'ample convencional a l'estació de Sants haurien disminuït notablement les reclamacions, passant de les 1.099 diàries a les 185.

Tot i també patir retards, els clients de mitjana i llarga distància continuen sense beneficiar-se de la «Devolució exprés». Renfe segueix els paràmetres prèviament establerts, si els retards superen l'hora retornen el 50% del preu i el 100% si són majors a l'hora i mitja.


La vaga de trens d'alta velocitat convocada per tot el dia d'ahir va afectar només dos combois entre les estacions del Tarragona i Madrid. I és que l'aturada de 24 hores contrastava amb els serveis mínims oferts per Renfe, que arribaven gairebé al 79%. Els dos trens que no van fer ahir el seu viatge habitual van ser el que surt de Madrid amb destinació Tarragona a 1/4 de 12 del migdia, i el que parteix de la Secuita a les 17.25 h. Els altres no van resultar afectats. Pel que fa a avui, està prevista una aturada parcial. En canvi, per demà torna a estar convocada una vaga de 24 hores. Les vagues del TAV responen al fet que els caps de tren no estan disposats que alguns maquinistes puguin conduir trens d'alta velocitat.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Més de quatre hores de retards per dues avaries a Sants

>Normalitzat el servei l'Hospitalet - Barcelona

>A licitació les millores a Granollers - Maçanet

>Renfe torna 1.100 bitllets cada dia

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.