| |||||
|
divendres, 28 de setembre de 2007 > La Generalitat obre la porta al cobriment dels FGC entre Sant Quirze i Sabadell
EMILI BELLA. Sabadell El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, va assegurar ahir a Sabadell que la fondària de les vies prevista en el projecte de perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al municipi permetrà, en un futur, que es cobreixi el tram comprès entre Sant Quirze i Sabadell Estació. Villalante, en un debat ciutadà promogut pels partits de l'oposició de Sabadell, va anunciar que la Generalitat ha encarregat un estudi sobre l'impacte que tindria per al bosc de Can Deu l'allargament dels ferrocarrils fins a Castellar del Vallès. «El projecte constructiu permet, en el seu disseny actual, el perllongament cap a Castellar», va dir Villalante, que va afirmar que un futur perllongament del ramal cap a Granollers també serà possible tècnicament. El projecte oficial recull el cobriment de Sabadell Estació, que permetrà relligar la zona de Can Feu amb Gràcia, i obre la porta a l'expansió cap al Vallès Oriental i cap a Castellar, que s'hauria d'incloure en la revisió del pla director d'infraestructures 2010-2020. D'altra banda, Villalante es va referir a l'ordenació de la xarxa d'autobusos de Sabadell com l'«assignatura pendent» de l'Ajuntament. «És incoherent com es mouen ara els autobusos a Sabadell». Les obres de l'allargament dels FGC a Sabadell, que duraran quatre anys, han de començar al gener, perquè no afectin la campanya de Nadal. S'utilitzaran dues tuneladores. Les actuacions començaran a Ca n'Oriach, i aniran avançant cap a la plaça Major, on es farà una estació nova sense tallar el trànsit del passeig, artèria principal de la ciutat. Es construiran quatre estacions (a Ca n'Oriach, a l'eix Macià, a la plaça Major i un intercanviador amb Renfe a la plaça d'Espanya), a més de la remodelació de Sabadell Estació. La inversió serà de 340 milions d'euros i es preveu donar cobertura a una demanda d'entre 7 i 8 milions de viatgers anuals. En el debat hi van participar la Fundació Bosch i Cardellac, la Federació d'Associacions de Veïns i Sabadell Cruïlla, que van exposar les seves propostes, a més de tots els grups polítics municipals. Diverses intervencions dels veïns van posar de manifest que la Generalitat gairebé no ha modificat el projecte tot i les al·legacions presentades. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Via lliure al pla per augmentar la freqüència de pas de la línia del Vallès de Ferrocarrils >L'orbital ferroviària, a informació pública |
|