| |||||
|
dilluns, 17 de setembre de 2007 > Arriba l'hora de la veritat
Avui comencen a multar les infraccions de les noves normes de circulació de Barcelona, malgrat les queixes dels usuarisA. BALLBONA R. DÍAZ. Barcelona Ha arribat l'hora de la veritat. Avui ja no hi ha treva per a cap motorista que deixi el vehicle sobre una vorera de menys de tres metres, o que hi entri amb la motocicleta engegada, ja sigui en una vorera de tres o de cinc metres, és igual. Tampoc n'hi ha per als conductors de vehicles de quatre rodes que vagin a més de 30 per hora per carrers d'un sol carril o per les zones trenta explícites. Per als ciclistes també hi ha normes noves: no poden circular per voreres amb aglomeracions, ni de menys de cinc metres. Ni lligar la bicicleta en determinats elements del mobiliari i del verd urbà: arbres, semàfors, bancs, papereres. Les infraccions seran multades. D'entre els col·lectius afectats, només els ciclistes han estat informats de la norma. Ells i els motociclistes estan queixosos.
Les noves regles del joc de la circulació a Barcelona afecten tothom. Fins i tot els vianants. Això no obstant, hi ha hagut col·lectius molt més sensibles que altres als canvis. Se n'ha parlat molt d'una part de la normativa, per exemple de les restriccions que sofriran els usuaris de les bicicletes. Però també hi ha altres canvis notables, per exemple per als motociclistes. A partir d'avui quan intentin aparcar a la vorera amb el motor engegat i conduint-la, s'exposaran a una sanció de la Guàrdia Urbana. A més, l'Ajuntament estableix importants restriccions a l'hora d'aparcar la motocicleta a la vorera: haurà de tenir més de tres metres; quan la vorera tingui entre tres i sis metres, hauran d'aparcar paral·lels a la calçada, i només ho podran fer en semibateria quan l'amplada sigui superior als sis metres. Igualment, en tots aquests casos les motos hauran de deixar un espai lliure per als vianants de tres metres. La majoria de les multes voltaran els 30 euros. En vista de les nova ordenança, col·lectius de motoristes, com ara Mútua Motera, que a la demarcació de Barcelona aplega 2.200 associats, ja ha posat el crit al cel. Es queixen que l'Ajuntament no els ha consultat aquests canvis ni els n'ha informat, i consideren que molts d'aquests canvis, directament, són impossibles de complir. «És una bestiesa anar per la vorera sense estar pujat a la moto (una mica gran), perquè pots caure», ha indicat Joan Grané, representant de Mútua Motera a Catalunya. Fins i tot afegeix que en els casos de motos d'una certa cilindrada (a partir de 500 centímetres cúbics) «els fabricants recomanen no moure-la sense estar-hi al damunt». La limitació per aparcar a la vorera la qualifiquen d'«incongruent». «N'hi ha de tres metres on no passa ningú, i de més grans que estan atapeïdes», ha comentat Grané, que veu en aquesta mesura un pur afany «recaptatori» i que provocarà un «dèficit de places». Barcelona té un cens de 300.000 motocicletes, i per col·lectius com ara Mútua Motera, cada cop els ho posen més difícil per circular en moto per la ciutat. |
Les bicicletes - Només podran circular per les voreres, passejos i andanes de més de 5 metres, deixant 3 metres d'espai lliure
|
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Les entitats que promouen l'ús de la bicicleta creuen que els conductors no estan preparats per respectar-la >Avui es comença a multar els infractors de les noves normes de circulació de Barcelona |
|