Segons Sabaté, tant l'estudi informatiu de la variant de Tortosa i Roquetes com l'estudi d'impacte ambiental de la proposta de traçat ja estan redactats, i es podrien donar a conèixer d'aquí a poques setmanes. El responsable d'Acció Territorial del PTOP a les Terres de l'Ebre va afegir que la variant tindrà quatre carrils, i que travessarà els termes municipals d'Aldover, Tortosa i Roquetes, sense poder evitar la zona de xalets del Canalet. «Tothom podrà fer al·legacions, i després d'analitzar-les, veurem si podem introduir algun reajustament o alguna millora en el traçat», va recordar. Amb tot, Sabaté va remarcar que la Generalitat no preveu fer una nova carretera, sinó un desdoblament, i que per tant queda descartat traslladar la variant a l'altura de l'antic canal Xerta-Càlig, com inicialment preveia el Pla d'Ordenació Urbana Municipal (POUM) de Tortosa. De la mateixa manera, Sabaté va dir que una solució intermèdia també provocaria les queixes «legítimes» dels propietaris afectats, i que Carreteres aposta pel traçat actual perquè ja ha estat incorporat al POUM.
En aquest sentit, Sabaté va anunciar que el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ja ha signat el text refós del POUM de Tortosa, que podria ser enviat la setmana que ve perquè siga publicat en els diaris oficials. «En la redacció dels diferents planejaments de Roquetes i Tortosa, la direcció general de Carreteres sempre ha demanat que s'incorporés el traçat de la variant, i el text refós de Tortosa fa una reserva de sòl per la zona del Canalet», va destacar. Sabaté va insistir que la construcció de la variant de l'eix de l'Ebre, que costarà uns 70 milions d'euros, és una inversió estratègica per al territori que va «més enllà de les afectacions locals». El responsable d'Acció Territorial va calcular que, si els diferents tràmits continuen el seu curs i s'agilita la redacció del projecte constructiu, les obres de la variant podrien adjudicar-se durant l'estiu del 2008.