La regulació específica sobre l'ús de bicicletes es condensa en l'article 14 de l'ordenança de circulació de vianants i vehicles, vigent des del 24 d'agost. En ella s'especifica que els ciclistes només podran anar per la vorera quan no hi hagi carril bici o qualsevol altra via similar com ara una calçada de zona 30, i sempre que la vorera, andana i passeig tingui més de cinc metres i tres d'espai lliure. En aquestes zones els vianants sempre tindran preferència, no es podrà anar a més de 10 km/h i quan hi hagi una aglomeració de gent, res de bici. Quan els ciclistes vagin per la calçada ho hauran de fer pel carril més proper a la vorera, i només podran ocupar el reservat al transport públic «quan estigui expressament permès i senyalitzat». En cas que un carril bici estigui a la vorera, el vianant el podrà creuar, però no passejar-hi o estar-hi aturat. La resta de vehicles, ni acostar-s'hi.
Els conductors d'altres vehicles hauran de deixar una distància mínima de 3 metres quan estiguin darrere d'un ciclista, i 1,5 pel costat en cas que l'avancin. Les bicis han de dur llum i timbre, i podran dur un menor de 7 anys en un seient addicional, sempre que aquest sigui homologat i el ciclista sigui major d'edat. Està prohibit aparcar una bicicleta lligada a un arbre, semàfors, bancs o papereres.
Aquesta ordenança és d'obligat compliment per a tots els ciclistes, inclosos els 86.000 abonats del Bicing. Des de l'Ajuntament ja s'ha advertit que en cas que un usuari adopti un comportament «inadequat i irresponsable» podrà ser donat de baixa. També es vetlla perquè les 3.000 bicicletes del Bicing s'adeqüin a la normativa (llums i timbre).