El foc va començar cap a dos quarts de sis de la matinada en un dels velers amarrats a port Salins. Els bombers hi van enviar sis dotacions per apagar el foc, que va acabar destruint totalment les embarcacions Nordlicht, Madomar, Lamcia i Dustymare, i va causar també algun desperfecte al Yara, que era atracat un xic més lluny. Dues de les barques destruïdes es van enfonsar del tot i els bombers van posar una barrera per evitar que el combustible dels vaixells afectats que s'havia vessat s'escampi. Les restes dels vaixells cremats hauran de ser tretes de l'aigua i traslladades a un abocador especial, ja que la fibra de vidre amb què estan fabricats pot resultar tòxica un cop cremada.
Tot i que l'incendi no va causar cap ferit, ja que ningú dormia en cap de les barques cremades, van resultar intoxicats set agents dels Mossos que van acudir al lloc del sinistre per avisar els veïns de la zona que es confinessin a casa seva per evitar respirar el fum que ocasionava el foc. Tots set van ser atesos inicialment al CAP (centre d'assistència primària) de Castelló d'Empúries, d'on sis ja van ser donats d'alta, però el setè, que tenia una intoxicació més greu, va ser traslladat a l'hospital de Figueres i després a la cambra hiperbàrica de l'hospital de Palamós
Els Mossos i els bombers investiguen les causes que podrien haver originat el foc en una de les barques. Les primeres inspeccions dels professionals apunten que va ser fortuït i que va començar a la part mecànica d'una barca, però també s'està intentant aclarir la veracitat d'un testimoni que va afirmar que havia vist un grup de joves que rondaven la zona i que li semblava que havien llançat algun objecte a una barca. Les barques cremades pertanyen a veïns que tenen un apartament a la zona.