«Encara que al PSC li sàpiga molt de greu el que diré, l'Ajuntament de Tortosa no tenia cap borsa de treball, sinó que cada vegada que necessitaven incorporar personal feien una convocatòria específica», va explicar l'alcalde. Ferran Bel va afegir-hi que les últimes quaranta contractacions del govern anterior s'havien fet per la via d'urgència, però no va entrar a valorar el funcionament del govern de Joan Sabaté. «No perdré ni un minut fent polèmica a partir d'això, perquè si el PSC ja ho feia bé, nosaltres ho farem d'una manera diferent», va concloure Bel.
Fins ara, una de les poques referències a la borsa de treball municipal era un espai a la web de l'Ajuntament tortosí en què anaven apareixent les ofertes de treball vigents que convocava el consistori. Les últimes ofertes publicades són de l'abril, i eren per cobrir la plaça d'un treballador en situació de jubilació parcial, amb un treballador amb la categoria laboral d'oficial primera i també amb un peó, per fer serveis de manteniment públic. «Hem creat aquesta borsa de treball per aconseguir més transparència en la selecció i contractació de personal, perquè la gent que vulga treballar per a l'Ajuntament s'hi puga apuntar i saber quins criteris se seguiran», va afirmar l'alcalde. Bel va lamentar que un ajuntament com el de Tortosa encara no hagués regulat la seua borsa de treball, i va assenyalar que fins ara les oposicions es convocaven «de qualsevol manera». En aquesta línia, les normes generals de les bases, que ja han estat publicades al Butlletí Oficial de la Província (BOP), detallen que la borsa municipal haurà de cobrir les «necessitats i vacants temporals del personal de la plantilla de la corporació i dels seus organismes autònoms, d'acord amb els procediments assenyalats a la normativa aplicable». De la mateixa manera, s'estableix que les bases seran «de compliment obligatori per part de l'administració, dels tribunals que han de qualificar les proves selectives i dels que hi participin». A més a més, el document indica que, per a la confecció de les corresponents borses de treball, l'Ajuntament també haurà d'aprovar unes altres bases específiques, que hauran de contenir la denominació de les places i els llocs de treball a les quals es destinin, l'existència de places reservades a persones amb discapacitat, la determinació de les proves teòriques i pràctiques a superar, i els mèrits a avaluar. En les bases també figura que les convocatòries de places s'hauran d'anunciar a través del BOP i al taulell d'anuncis de l'ajuntament, juntament amb els requisits per participar-hi i la documentació que s'ha de presentar.