| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 24 de novembre de 2024


divendres, 10 d'agost de 2007
>

La normalitat és notícia



la crònica

PAULA MERCADÉ .

+ Tres usuaris feien cua ahir a l'oficina d'atenció al client de Sants. Foto: ANDREU PUIG

Renfe avui no hauria d'aparèixer en cap diari ni en cap informatiu. Però la seva poca destresa fa que esgarrapi pàgines de diaris i minuts de ràdio i televisió, que si la companyia ferroviària hagués de pagar com a publicitat la portarien a la ruïna. El que hauria de ser normal esdevé estrany i quan Renfe –que tan mal acostumats té els seus usuaris– no té cap incidència, els mitjans es fan ressò del que no hauria de ser notícia. Com si tot plegat fos el món al revés, el desgavell s'ha convertit en quotidià, i el més estrany és que els trens passin puntuals.

Sants va tenir ahir una treva de com a mínim un dia per recuperar el tràfec de qualsevol estació de tren d'algun altre indret on els retards són l'excepció. Ja no era un plató de televisió, a terra no hi havia cap cable per fer un enllaç per a un directe. Tampoc es veia el flaix de les càmeres buscant la millor instantània per definir el caos. El brunzit imparable de les màquines que preparen les vies i l'estació per a l'arribada del tren d'alta velocitat se sentia ahir més fort. La gent corria arrossegant una maleta que cada dos passos es tombava, per anar a agafar el tren cap a l'aeroport. Els turistes es paraven en qualsevol racó de l'estació per consultar un mapa que no acabaven d'entendre, sense ni adonar-se'n que entorpien el pas d'algú que intentava pujar al tren per anar a treballar. Les cadires de l'estació estaven totes plenes, els seus principals usuaris eren avis pesant figues mentre esperaven l'arribada d'un familiar o nens que amb poca fortuna provaven d'estar un minut quiets per acontentar els seus pares. Hi havia passatgers esperant a l'oficina d'atenció al client però cap cridava exaltat exigint algun tipus d'informació, com passa quan hi ha una avaria que bloqueja tot el servei. Les preguntes que feien els passatgers al personal d'informació repartit per l'andana semblaven senzilles perquè les responien sense divagar massa. «Gràcies, guapo!», deia una passatgera després de veure satisfeta com li havien solucionat el dubte. Què va passar ahir per retornar la normalitat? Va ser qüestió dels astres? Si és així, que les estrelles prenguin la mateixa posició avui perquè, com a mínim per un dia, Renfe deixi de ser notícia.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Un caos als ulls de tot el món

>Apagada lingüística

>El govern retreu a la ministra de Foment que «se n'anés corrents» sense aportar solucions

>CiU reitera que el tripartit «no ha defensat l'autogovern» i ha trencat la unitat política

>Saura defensa l'Estatut com l'«instrument» que permetrà que millorin les infraestructures

>La Generalitat planeja crear una nova operadora de trens per gestionar Rodalies

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.