| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() | |||||
| |||||
![]() |
|
![]() |
dijous, 9 d'agost de 2007 > Els Mossos diuen als transportistes que no es queixin tant de les multes i que vagin a la llei
Han inspeccionat 7.000 vehicles de transport i han posat 400 denúnciesel contrapunt TURA SOLER / XAVIER PI ACN. El cap de l'àrea regional de Trànsit de Girona, el sotsinspector Jaume Franco, ha demanat als transportistes i conductors d'autocars gironins que aparquin les queixes per les denúncies i facin autocrítica i vetllin perquè camioners i xofers vagin a la llei, respectin el temps de conducció i descans i portin la documentació en regla. Durant el primer semestre del 2007, els Mossos han inspeccionat 7.000 autocars i camions, i han interposat més de 400 denúncies en matèria de transports.
El cap de Trànsit a les comarques gironines ha posat fre a les crítiques que fan als Mossos les associacions de transport per carretera. Aquestes entitats es lamenten que els agents exerceixen una «pressió excessiva» sobre els conductors i que les sancions que s'imposen a Catalunya són molt més elevades que a altres països, com ara França. Segons Jaume Franco, però, voler donar les culpes d'aquesta situació als Mossos no és res més que buscar-se «falses excuses». Franco diu que «no es pot fer cap sacrifici en matèria de seguretat del trànsit», i que els controls que es porten a terme tant a camions com a autobusos s'emmarquen dins aquest objectiu de seguretat. Diàriament, per les comarques gironines circulen entre 6.000 i 10.000 vehicles de transport de mercaderies, que es concentren principalment a l'N-II i a l'AP-7. «És important, doncs, fer controls per veure si es respecta la normativa de temps de conducció i descans, i si el vehicle té els permisos en regla», afirma Franco. Durant el primer semestre d'any, els Mossos han fet 7.053 controls a camions i a autocars que circulaven per les comarques gironines. Els punts de control s'han establert en zones com ara la Jonquera i la sortida 9 de l'AP-7 a Maçanet de la Selva –per a camions– i en carreteres properes a zones turístiques com Lloret de Mar o Platja d'Aro –en el cas dels autobusos. «La quantitat de vehicles que es controlen és un percentatge molt petit en comparació amb els que circulen cada dia. Penso que el discurs de dir que els Mossos d'Esquadra pressionen molt els camioners i transportistes amb controls i denúncies no és vàlid; el que cal és buscar altres mecanismes i mitjans per resoldre la situació que no tinguin a veure amb la seguretat.» Franco demana al sector que faci autocrítica i que se sigui curós en el moment en què s'hagi de contractar un servei de transport de mercaderies o un autocar de passatgers. «Per exemple, les agències de viatges han de garantir, quan contracten un servei, que l'empresa tingui els permisos i les llicències en regla, i que adquireixi el compromís que els conductors respectaran la normativa», concreta el cap dels Mossos de Trànsit. A les comarques gironines els Mossos d'Esquadra disposen d'un grup especialitzat en matèria de transports. El formen cinc agents, que estan al dia de la normativa de transports, i que són els qui porten a terme els controls a camions i autobusos que es fan a les vies gironines. |
![]() | |||
![]()
|