| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dijous, 9 d'agost de 2007
>

Dues hores de Montcada al Clot

El caos ferroviari desborda també l'alternativa del bus

ANNA BALLBONA. Barcelona
A primera hora del matí d'ahir molts usuaris de l'àrea metropolitana que el caos ferroviari va deixar a l'estacada van provar d'agafar un autobús per arribar a Barcelona. Algunes línies, però, es van desbordar. Aquest és el cas de les que passen per Montcada: els viatgers d'aquest municipi no van aconseguir arribar a Barcelona fins al cap d'una hora i 50 minuts.


+ Usuaris, ahir, prenent l'autobús cap a l'aeroport.

A un quart de vuit del matí d'ahir, tant la C2 com la C4, a Montcada i Reixac, estaven en ple desgavell. Molts usuaris van provar d'agafar l'autobús, a la parada de la C-17 al municipi (per on passen tres línies de bus interurbà de Sagalés) però les coses no es van arreglar. No va passar cap autobús fins al cap de tres quarts d'hora i quan va arribar, anava ple a vessar, amb passatgers drets al passadís. El resultat va ser que aquests usuaris que esperaven el seu tren a un quart de vuit van arribar a Barcelona una hora i 50 minuts després. Aquest és el cas d'un veí de Montcada, separat del Clot per dues parades de tren (10 minuts), que s'hi va estar gairebé dues hores.

L'empresa Sagalés va reconèixer ahir aquesta situació, per bé que va precisar que el caos ferroviari havia estat tan gran, i a més, en ple agost, que les possibilitats de reaccionar eren difícils. «A l'agost no tenim els mateixos recursos i no ho hem pogut reforçar», ha indicat Antonio Linde, director comercial de Sagalés.

No obstant això, des de Sagalés, que té cinc línies de bus interurbà que passen pel Vallès Occidental o Oriental i que connecten amb Barcelona, no han notat amb més viatgers el mal funcionament sistemàtic del servei de Rodalies. Segons Linde, això es percep tan sols en dies puntuals com el d'ahir. Com a efecte real, els conductors de les seves flotes es troben «més trànsit a les carreteres». Així, consideren que el caos constant de Renfe repercuteix en una utilització més elevada del cotxe privat, i no pas a triar l'autobús com a alternativa. «La gent que deixa d'anar en tren agafa el cotxe», apunta Linde.

En canvi, l'empresa Casas, que enllaça el Maresme amb Barcelona, sí que defensa que han tingut un augment de viatgers a la línia de Mataró amb Barcelona. De fet, és l'argument que donen per justificar el col·lapse d'aquesta línia en les hores punta, que els ha dut, des d'abans-d'ahir, a incrementar el nombre d'expedicions: vuit més per anar a Barcelona, i deu més en direcció Mataró.

D'altra banda, una línia d'autobusos que gairebé ja ha esdevingut permanent és el servei que posa Renfe entre l'estació de Sants amb l'aeroport quan els trens s'espatllen. Amb una flota de busos que ja no es mou de Sants, ahir va haver de tornar a donar servei.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els llamps també estan contra Renfe

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.