La Mesa del Turismo és un grup de diàleg i creació d'estats d'opinió format per una trentena d'empreses («personalitats», en diuen en la seva pàgina web) del sector privat turístic espanyol. Entre els socis hi ha Hotusa, Renfe, Occidental Hoteles, Amadeus, Avis, Europcar, Iberia, Ifema (la fira de Madrid), Fiesta Hoteles, Air Berlín i Hertz de España. El seu president és Juan Andrés Melián, president també de Viajes Insular, de Las Palmas. El lobby turístic reclamava ahir a les comunitats autònomes «que respectin la cooficialitat de l'idioma espanyol per no perjudicar la imatge del turisme estatal» i lamentava que la «diversitat lingüística autonòmica» havia generat problemes en qüestions com «la senyalització de carreteres i aeroports».
El secretari general de l'entitat, Félix Arévalo, explicava ahir que la mesa ha copsat les nombroses queixes de turistes que se senten confosos «i que es troben amb problemes pràctics» en aquells territoris que opten per senyalitzar els vials en les seves llengües oficials. «No és el mateix veure Alacant' per Alicante' en una carretera que Iruñea' per Pamplona', que costa més de comprendre», deia ahir Arévalo, que hi afegia: «Amb discreció i prudència només demanem el que es fa en altres països amb diversos idiomes, com ara Suïssa; que mai s'oblidi de senyalitzar en els dos idiomes les indicacions de carreteres, aeroports, estacions, vies de transport en general.» Segons el portaveu de la Mesa del Turismo, la recomanació es fa només «en funció i en benefici dels nostres turistes, tant estrangers com espanyols», i tot i que l'han fet arribar a les administracions, mai s'ha solucionat.