dimarts, 7 d'agost de 2007 > Problema o atractiu?
Mentre la Mesa del Turismo demanava ahir als governs de les comunitats autònomes amb llengua pròpia que «actuessin com ho faria una empresa», és a dir, «cuidant al màxim la seva senyalització», segons va explicar Félix Arévalo, secretari general, el govern català mantenia que l'idioma és un dels trets característics que fa que Catalunya sigui «diferent» i per això, triada per milers de turistes. Segons fonts del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, que inclou l'àrea de turisme, l'ús del català en la senyalització «no ha de perjudicar negativament el turisme» i recordaven que Catalunya es referma com la primera destinació en turisme estranger a l'Estat i segona en turisme espanyol, per darrere d'Andalusia. «No ens consta que hi hagi cap queixa i, al contrari, la llengua també és un element diferent», deien. Justament, el departament s'ha afegit a una campanya impulsada per entitats i gremis comercials i de l'hostaleria que vol promoure l'ús del català en l'atenció al públic, que ara es fa bàsicament en castellà. En la presentació de la campanya, el secretari general del departament, Enric Aloy, recordava que «atendre en català és un plus de qualitat i una obligació cap als consumidors». Per això, s'han programat classes per al personal.
|