| |||||
|
diumenge, 5 d'agost de 2007 > Els bombers van tardar una hora a trobar el tren avariat per la poca informació que els va donar Renfe
El caos de divendres va afectar 24.000 usuaris i 90 combois de rodaliesA. BALLBONA AGÈNCIES. Barcelona No només els trens van funcionar malament en el gran caos que va afectar rodalies divendres. Els Bombers de Barcelona han denunciat que van tardar més d'una hora a trobar el tren avariat, prop de l'estació de Sants, per la poca informació que els va facilitar Renfe. L'avaria, que va atrapar durant dues hores i mitja 600 passatgers tancats en un tren sense aire condicionat, va col·lapsar les línies C2, C4 i C10: va afectar 24.000 usuaris, 90 trens de rodalies i 40 més de mitja i llarga distància.
Un portaveu dels Bombers de Barcelona ha assegurat que les indicacions que van rebre de Renfe sobre on es trobava el tren avariat a la sortida de l'estació de Sants van ser «molt inconcretes». En lloc d'assenyalar-los el punt específic on era aquest tren de la línia C2 (que va cap a Sant Vicenç de Calders), els van adreçar al tram comprès entre Bellvitge i Sants. Segons el portaveu dels bombers, les indicacions de Renfe fins i tot anaven canviant a mesura que passaven els minuts: al llarg de l'hora que van estar buscant el tren, amb 600 passatgers a dins, els van dirigir a punts diferents del tram de vies. Quan finalment hi van arribar, els bombers van comprovar que el rescat dels passatgers seria «complicat». Aleshores el tren va tornar de nou a l'estació de Sants (segons Renfe, ja havien solucionat l'avaria mecànica que afectava el sistema informàtic del tren). Però quan faltaven 400 metres per arribar a Sants un error en el canvi d'agulles va tornar a fer aturar el tren. En aquest punt, i passades les nou del vespre, bombers i Mossos d'Esquadra sí que van poder rescatar els passatgers, que van haver d'arribar caminant per les vies fins a l'estació: havien passat dues hores i mitja tancats als combois del tren, sense aire condicionat. Alguns van necessitar assistència a causa de la forta calor, i hi va haver casos de crisi d'ansietat. A més, els bombers han indicat que el primer avís per desplaçar-se a la zona del tren avariat els va arribar del Centre d'Emergències de Catalunya (CECAT) al qual havien trucat alguns viatgers, i no de la companyia ferroviària. Renfe, que ja ha dit que obrirà una investigació per aclarir les causes de l'avaria, ha assegurat que Adif, el gestor d'infraestructures, va posar-se en contacte amb el CECAT. Segons Renfe, l'evacuació no es va fer abans perquè van prioritzar la seguretat dels passatgers, ja que el tren avariat estava aturat en una «zona elevada». Miguel Ángel Remacha, director de Rodalies Barcelona, que va arribar al càrrec el novembre passat, en substitució de Josep Manau i amb la missió de posar fi al desgavell de rodalies, ha demanat disculpes als usuaris. «Sempre que és possible, el millor és portar la gent en tren fins a l'estació i aquesta va ser la nostra prioritat», ha apuntat. El greu caos d'abans-d'ahir és el cinquè que té Renfe en 8 dies. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Col·lapse monumental a l'AP-7 >Els bombers no localitzaven el tren avariat per la poca informació de Renfe |
|