La línia del Garraf és una de les més utilitzades de la xarxa de rodalies només a l'estació de Vilanova es compten més de 17.000 viatgers diaris, però també la més castigada per les avaries. Per això els usuaris ja s'han resignat. Quan van començar les incidències, ja fa un any, els viatgers s'emprenyaven, cridaven, demanaven plataformes contra la companyia ferroviària i proposaven «jornades de bitllets caiguts». Però ara ja no, perquè comencen a estar acostumats als retards diaris i a les avaries periòdiques.
Divendres al vespre, mentre uns es quedaven atrapats en un túnel, altres esperaven a l'estació de Vilanova ben despistats: «No sabem si buscar-nos la vida o esperar una estona més, perquè no ens diuen si n'hi ha per gaire estona», explicava una noia que volia anar a Barcelona de festa. Un altre grup optava per canviar el bitllet de rodalies per poder pujar a un regional que feia més de 45 minuts que s'esperava a l'estació de Vilanova. Ells «sospitaven» que sortiria abans cap a Barcelona. I és que al final, la majoria dels afectats pel desgavell de Renfe es deixen portar per la intuïció. Així arribava en bus un jove de Vilanova que treballa a Gràcia i que després d'esperar més de mitja hora a Sants va renunciar «a fer una hora més de cua» perquè li tornessin el bitllet a canvi d'arribar abans a casa. Vilanova i la Geltrú ja va entrar amb mal peu l'any passat en la celebració del 125è aniversari de l'arribada del ferrocarril i des d'aleshores molts usuaris diuen que han canviat d'hàbits: hi ha qui assegura que surt de casa una hora abans del que acostumava, altres ara fan servir el cotxe particular i uns quants agafen una línia de bus mínima per als usuaris del Garraf.