| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 25 de novembre de 2024


diumenge, 5 d'agost de 2007
>

El caos obliga Acesa a aixecar les barreres dels peatges del Vendrell i Tarragona

La concessionària culpa de la congestió als problemes ferroviaris de l'àrea metropolitana de Barcelona

N. ALBISUA. Tarragona
La concessionària de l'AP-7, Acesa, va aixecar ahir les barreres dels peatges del Vendrell i Tarragona, una decisió que no s'havia pres mai abans, ja que fins ara, aquest tipus de mesura només s'havia portat a terme en casos d'inclemències del temps i d'accidents greus de trànsit. L'obertura de les barreres, però, es va fer de manera «intermitent» i «selectiva», per la qual cosa, molts conductors que potser no van haver de pagar l'import al peatge vendrellenc, van haver de fer front a la taxa sencera de la barrera de Tarragona, fet que va provocar indignació entre els usuaris de l'autopista. L'empresa va responsabilitzar del caos, en part, els problemes de mobilitat de la xarxa ferroviària de Barcelona, mentre que el Servei Català de Trànsit culpava la mateixa autopista.


+ La concessionària va aixecar les barreres dels peatges del Vendrell (a la foto) i Tarragona. Foto: EFE

El Servei Català de Trànsit i la concessionària d'autopistes Acesa van decidir obrir temporalment i de manera «excepcional» les barreres del peatge de l'AP-7 a Tarragona i també al Vendrell. La decisió es prenia a tres quarts de dues del migdia, quan les cues arribaven a gairebé setanta quilòmetres. Aquesta mesura és històrica, ja que la concessionària no havia obert mai les barreres per un caos circulatori, i només les havia aixecat en casos de retencions provocades per accidents de trànsit o bé per causes meteorològiques o despreniments a la via.

L'obertura de les barreres, però, no va ser completa, sinó que se n'aixecaven algunes de manera puntual i «selectiva», segons reconeixia la mateixa empresa concessionària en un comunicat. Així, les barreres s'aixecaven alternativament en les diferents cabines de peatge, per «modular» la circulació dels vehicles a l'autopista. Acesa, a més, hores després d'haver-se pres la decisió, reconeixia que la mesura no va impedir la congestió de l'AP-7, que va superar «el llindar de saturació, i va provocar retencions en tot el recorregut entre Martorell i Tarragona». I és que ahir, van sortir de Barcelona més de 500.000 vehicles, una quantitat superior a la prevista. Aquesta situació no s'havia donat mai en els últims 10 anys i, segons l'empresa, bona part de culpa la tenen «els problemes de mobilitat ferroviària a l'àrea de Barcelona», sumats a l'operació sortida de les vacances d'agost, així com de les persones que passen el cap de setmana lluny de l'àrea metropolitana de Barcelona. Les barreres, però, tornaven a tancar-se altra vegada poc abans de les vuit del vespre, i els usuaris havien de tornar a pagar tot i les retencions de 20 quilòmetres.



DOS CARRILS
Aquesta opinió, però, no la compartia el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, que va culpar directament les condicions actuals de la via, que en el tram entre el Vendrell i Tarragona continua sent de dos carrils per cada sentit, incapaços, doncs, d'absorbir fluxos de circulació com els que hi va haver ahir durant tot el dia. Així, els usuaris de l'autopista podrien tornar a tenir els problemes d'ahir fins que no es completin les obres d'ampliació de l'autopista, que començaran el mes que ve. Per Moya, l'ampliació de la via i la desaparició dels peatges troncals, suposarà una important millora.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Agraïment a la paciència

>Col·lapse monumental a l'AP-7

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.