Segons el pla de Barcelona d'ampliació de l'aeroport, amb la posada en marxa de la terminal sud (T-Sud) en construcció, el 2009, la capacitat de la instal·lació podrà créixer dels 30 milions de passatgers anuals als 55, un marge prou ampli per abordar amb temps la construcció de la prevista terminal satèl·lit de la T-Sud amb l'objectiu d'assolir el sostre dels 70 milions de passatgers. De fet, les previsions oficials han estat fins ara que el Prat no arribaria fins als 55 milions en el període entre 2015 i 2020. Per això, l'inici dels tràmits per aixecar aquesta terminal satèl·lit no estava previst fins al 2010, l'any després de la posada en funcionament de la nova T-Sud. Però ahir el president José Luis Rodríguez Zapatero sorprenia amb l'anunci d'avançament d'aquest projecte, concretament en tres anys. Els 500 milions que s'hi havien de destinar a partir del 2010 s'avancen i aquest mes de setembre ja es licitarà la redacció del projecte constructiu de manera que l'obra es podria adjudicar el 2009 coincidint amb la posada en funcionament de la T-Sud. Amb les dues terminals en funcionament, l'aeroport podrà arribar fins als 70 milions de passatgers, segons preveuen el govern espanyol i Aena.
Zapatero deixava clar ahir que el creixement continuat del nombre de passatgers que viu l'aeroport obliga a avançar-ne l'ampliació per evitar la falta de previsió d'anys anteriors, que ha portat el Prat a prestar servei a 30 milions de passatgers anuals amb les mateixes instal·lacions de fa quinze anys pels Jocs Olímpics. Els 500 milions inclouen la construcció de la terminal satèl·lit, en forma d'Y i envoltant la nova torre de control, i la nova plataforma d'estacionament d'avions que li donarà servei. La terminal satèl·lit, de fet, funcionarà com una ampliació de la T-Sud, a un quilòmetre de distància, de manera que s'hi accedirà només des d'aquesta per mitjà d'un túnel subterrani. El túnel s'ha començat a construir amb les obres de la nova T-Sud per no entorpir en el futur el trànsit aeri. Serà exclusivament una terminal d'embarcament de passatgers i no s'hi accedirà amb vehicle perquè, com la T-Sud, també estarà situada entre les pistes nord i sud, però a llevant de la transversal. Els passatgers els vols dels quals surtin des de la terminal satèl·lit hauran d'accedir amb vehicle privat, taxi, bus o tren de rodalies fins a la T-Sud i, des d'aquesta, arribar fins a la instal·lació satèl·lit per mitjà d'un tren que circularà per aquest túnel subterrani que unirà les dues terminals.