| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dissabte, 28 de juliol de 2007
>

L'embús de Sants bloqueja el Maresme, el Garraf i el Vallès

Els usuaris diuen que estan «cansats»

LAURA MARÍN. Vilanova i la Geltrú
Més que enfadats i malhumorats, els usuaris de la línia de rodalies de la costa del Garraf estan cansats de les constants incidències als trens i se senten «marejats». La dependència de la comarca amb Barcelona per motius laborals i per qüestions de metges fa que avaries com la d'ahir hi hagi part de la població «bloquejada».


+ Els viatgers s'afanyaven a pujar al tren per agafar un seient perquè l'estació de Vilanova estava plena. Foto: L.M.

«Ara tothom parla dels barcelonins que estan sense llum i ningú es recorda que els problemes a les rodalies són diaris i les solucions no es veuen per enlloc», cridava ahir al matí una dona a les andanes de l'estació de Vilanova, confiant que els treballadors de la companyia l'escoltaven i buscant la complicitat d'altres afectats pels retards. La senyora explicava que acompanyava la seva mare al metge a Barcelona, que hi van un cop al mes i que sempre troben un problema o altre, per això surten gairebé tres hores abans.

La nova incidència ha coincidit en una setmana en què la Mancomunitat de municipis feia públics els indicadors socioeconòmics del Garraf, que apuntaven que més d'un 40% dels habitants de la comarca es desplaça diàriament a Barcelona a treballar. Per aquest motiu, quan els trens no funcionen o porten retards, les estacions de Vilanova i Sitges es converteixen en un bon aparador de l'abast del problema amb treballadors que se senten «atrapats» i, a quaranta quilòmetres, caps «farts dels retards a la feina pel tren». Però no tots els treballadors bloquejats a l'estació de Vilanova esperen arribar a Barcelona. Ahir al matí, la venedora d'una botiga de banyadors de Sitges obriria amb retard: «Visc a Vilanova i treballo a Sitges, però si vaig en cotxe m'és impossible aparcar o em deixo el sou en les zones blaves, per això agafo el tren, que se suposa que és més pràctic.»


A l'estació del Clot coincideixen les línies del Vallès Oriental i del Maresme i ahir a mig matí, amb els efectes del col·lapse viari encara vigents, les cues davant l'única finestreta oberta eren una barreja de rostres indignats i, sobretot, resignats. Allà s'hi aconseguia un bitllet exprés com a compensació a l'espera. En alguns casos, com el del mataroní Sagal Malé, una espera de més d'una hora i quart amb el tren aturat a la sortida de l'estació de Sant Adrià. «La gent estava tranquil·la, resignada», explica un cop acabat el suplici, recollint un justificant del retard. A la sortida de l'estació, una família de turistes que anaven al centre de Barcelona, cansats de tanta espera, ha decidit baixar al Clot i mirar la ciutat des d'allà. Els trens que no van i el trànsit i els blocs de l'avinguda Meridiana és el primer contacte amb la ciutat.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els divendres, avaria

>Indignació als trens que van cap a la platja

>Mitja hora de retard, i un quart més de propina

>Perdonin les molèsties

>El govern es reuneix amb els empresaris

>La subestació de Maragall no estarà reparada fins al febrer de l'any que ve

>Un 50% dels grups electrògens es retiraran a mitjan agost

>Montilla demana disculpes a la ciutadania però no responsabilitza ningú de l'apagada

>Crítiques de CiU i el PP a Montilla i d'ICV i ERC a Zapatero

>La interconnexió elèctrica tindrà traçat i calendari per la cimera de desembre

>Zapatero vol recuperar la iniciativa política amb una visita llampec

>Plataforma embrionària

>Continuen els talls

>Mayol acusa Fecsa Endesa d'haver aturat les inversions a Barcelona l'últim any i mig

>Renfe s'uneix al desgavell

>Punt i a part. L'Estat encara no ha recuperat els 7,4 milions que va perdre amb la vaga del Prat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.