| |||||
|
divendres, 27 de juliol de 2007 > La Garrotxa, més a prop
El Ministeri de Foment va posar en servei ahir el tram que faltava per unir Besalú i Olot per autoviaRAMON ESTÉBAN. Besalú El tram de l'autovia A-26 entre Argelaguer i Besalú es va obrir al trànsit ahir al migdia. L'obra, executada per l'Estat, completa la millora radical dels accessos de la Garrotxa cap a Girona i Figueres i posa fi de manera definitiva a l'històric dèficit que havia tingut aquesta comarca en matèria de comunicacions, fins al punt que és l'únic territori de la demarcació que disposa d'una autovia. A curt termini, l'Estat perllongarà l'A-26 cap a Figueres i la Generalitat desdoblarà la C-66 des de Besalú fins a Banyoles. El tram obert ahir, combinat amb la ja existent variant de la C-66, evita haver de travessar Besalú, un fet que el seu alcalde va qualificar ahir d'històric. L'Ajuntament està negociant les millores que s'han de fer a la travessera per convertir-la en un vial urbà
L'estrena es va produir a tres quarts d'una. Primer es va obrir la calçada a Argelaguer en sentit Besalú (una operació que va causar una important retenció de trànsit) i al cap d'uns minuts, en sentit contrari. No es va celebrar cap inauguració oficial (finalment la ministra de Foment no va poder-hi assistir) i les autoritats, representades pel subdelegat del govern central, Francesc Francisco-Busquets, alcaldes i regidors de la comarca i el president del Consell Comarcal, es van limitar a constatar l'esdeveniment en una reunió amb la premsa a Besalú. Entre els assistents hi havia el senador de CiU Pere Macias i el regidor del PP d'Olot, Joaquim de Trincheria, que s'havien marcat l'objectiu de fer memòria: el primer va recordar que tota l'autovia és fruit dels pactes PP-CiU de la dècada dels anys noranta i el segon, que l'A-26 es va començar a executar durant els governs Aznar. El president de la Cambra de Comerç, el garrotxí Domènec Espadalé va representar-hi el sector econòmic, que ha de sortir especialment beneficiat d'aquesta infraestructura. Els 5,7 quilòmetres oberts ahir han costat finalment 43 milions d'euros. El tram inclou quatre enllaços i quatre viaductes, el més destacat dels quals és el que salva el riu Capellades i que fa 320 metres de llargada. Dimecres, per anar de la sortida d'Olot a Fares es tardava un mínim de 20 minuts (i molt més si ensopegaves un dels embussos a Besalú), mentre que des d'ahir es fa en poc més de 15 i de manera molt còmoda. L'A-26 ha de continuar cap a Figueres. D'aquí a uns mesos, Foment posarà a licitació el tram Besalú-Cabanelles. L'autovia és una infraestructura de gran importància en el marc de l'eix Vic-Olot-Figueres-la Jonquera, ja que, quan a finals de l'any que ve s'obri el túnel de Bracons (entre Osona i la Garrotxa), el trànsit provinent del centre de la península que es dirigeix a la Jonquera optarà molt probablement per aquesta ruta, més curta i barata que les actuals. Per la seva banda, la Generalitat té previst posar a licitació l'any que ve el desdoblament de la C-66 entre Besalú i Banyoles. La societat que construeix les carreters de la Generalitat, GISA, farà un seguiment de les incidències que es puguin produir a la cruïlla de la variant de la C-66 a Fares, reestructurada arran de la posada en servei de l'A-26, i que aparentment resulta perillosa, segons va informar ahir l'Ajuntament de Besalú. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Temes pendents >El primer tram del TAV a Girona tindrà menys de mig quilòmetre, i genera 38.829 m² d'expropiacions >Entra en servei l'autovia A-26 entre els municipis d'Argelaguer i Besalú |
|