| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 25 de novembre de 2024


divendres, 20 de juliol de 2007
>

El Consorci del Transport estudia introduir el servei de bus nocturn a Tarragona i Reus

El sistema tarifari integrat funcionarà al Camp l'any vinent

GISELA PLADEVEYA. Tarragona
El consell d'administració del Consorci del Transport del Camp va anunciar ahir que està valorant incorporar quatre noves línies d'autobús a Tarragona i Reus. En concret, s'estudia posar en marxa un servei de bus nocturn a les dues ciutats, la connexió de Tarragona amb el polígon Riu Clar i l'enllaç de Reus amb les facultats d'econòmiques i d'arquitectura.

Els usuaris del servei de transport públic podrien beneficiar-se de la creació de quatre línies d'autobús, tant urbanes com interurbanes. Així ho va anunciar el director general de Transports de la Generalitat, Manel Villalante, que ahir va formar part de la reunió del consell d'administració de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) del Camp. Pel que fa als recorreguts, s'està sospesant la introducció de línies de bus nocturn a Tarragona i Reus, una altra que uneixi la capital tarragonina amb el polígon industrial Riu Clar, i la unió de la xarxa de Reus amb les facultats d'econòmiques i d'arquitectura. El president del comitè executiu, Joaquim Margalef, va declarar que s'està executant un informe de la capacitat d'oferta i demanda que tindrien aquestes rutes, amb el propòsit de fer arribar els estudis al comitè el setembre vinent. A partir d'aquí, seran les empreses municipals de transport de Reus i Tarragona les que faran l'estimació econòmica de les operacions (tot i que el consorci n'haurà de donar finalment el vistiplau).



FER EL PLA DE MOBILITAT

Per fer realitat aquests trajectes i millorar els existents, el consorci va aprovar el pressupost pel 2007, el qual ascendeix a 647.360 euros. Villalante va indicar que «un 50% d'aquesta xifra es nodrirà de transferències, amb l'objectiu de finançar nous serveis de transport». Paral·lelament, va explicar que s'ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat la contractació de l'estudi del pla director de mobilitat del Camp de Tarragona. «Aquesta és la darrera fase per ultimar aquest document. Després, el que caldrà és avançar com ja s'està fent amb el de Girona i Lleida, o com el de les Terres de l'Ebre, el qual ha sortit a licitació recentment.» Cal recordar que, mitjançant aquest pla, l'ATM vol desenvolupar un model de mobilitat més sostenible a través de la potenciació del transport públic i la integració tarifària del Camp a partir del 2008. Per ara, s'ha signat un conveni entre les autoritats del transport de Girona, Lleida i el Camp per contractar conjuntament els operadors del sistema, i contribuir així a la fita d'assolir, el 2012, un sistema compatible al país. A banda, es va comunicar que la contractació per elaborar el pla de mobilitat al territori és de 160.000 euros i que, igualment, es destinaran 60.000 euros a fer un estudi de la millora de l'oferta del transport públic.



NOU GERENT

El comitè executiu també va formular ahir una proposta per a la designació del futur gerent. De moment, Villalante només va comentar que entre tots els membres hi va haver acord sobre la persona que ocuparà aquest càrrec l'1 de setembre, tot i que va dir que el seu nom es farà públic els pròxims dies.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Estudien un servei de bus nocturn a Reus i a Tarragona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.