«La direcció de la companyia està destinant tots els esforços a restablir les condicions que permetin tornar a produir i a comercialitzar amb normalitat després del període de vacances», segons s'assegura en un comunicat difós ahir pel bufet Roca Junyent, que és el que assessora la companyia. El concurs de creditors es va presentar ahir davant del jutjat mercantil de Girona.
El fet que l'actiu sigui superior al passiu garanteix, en principi, la continuïtat de l'empresa, segons van explicar a aquest diari fonts consultades relacionades directament amb Nylstar. «L'objectiu és tornar a obrir el 20 d'agost i continuar l'activitat, tot i que això implica mantenir els actius i també depèn de l'evolució de les vendes», van explicar les mateixes fonts. Si el ritme de vendes del darrer any es mantingués, l'empresa seria autosuficient, segons s'assegura. A Nylstar de Blanes es van produir el 2006 un total d'unes 17.000 tones de fil i la facturació va ser d'entre 60 i 70 milions, segons s'ha pogut saber.
«La continuïtat de l'activitat fa necessari protegir els actius de l'empresa de la situació d'insolvència induïda pel grup i per això s'ha pres la decisió de presentar concurs de creditors», s'informa en el comunicat.
El concurs de creditors es produeix després del canvi de mans de l'empresa. El banc d'inversions americà Bear Stearns va adquirir al maig passat l'empresa holandesa de fabricació i distribució de filats tèxtils Nylstar, amb cinc plantes arreu del món, entre les quals hi ha la de Blanes. Les plantes de França, els Estats Units i Itàlia també han presentat concursos de creditors. També hi ha plantes a Polònia i Eslovàquia.
La tèxtil Nylstar de Blanes prové de l'antiga Safa, fundada l'any 1923 a aquest municipi.