| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dimarts, 17 de juliol de 2007
>

El govern preveu 1.200 km de carrils segregats i CiU porta al Congrés la promoció del ciclisme



Ò.M.J.. Tarragona

El grup parlamentari de CiU al Congrés dels Diputats va presentar, la setmana passada, una proposició no de llei per promoure el ciclisme com a esport aficionat i professional, millorar la seva imatge respecte de les constants sospites de dopatge que han assetjat els pilots internacionals i incrementar les partides del pressupost general de l'Estat destinades al foment d'aquest esport. CiU vol instar el govern estatal a facilitar la pràctica ciclista i a impulsar la creació d'una xarxa bàsica d'àmbit estatal.



LA VIA VERDA
En aquest àmbit, ara només hi ha les anomenades vies verdes, que aprofiten línies de ferrocarril en desús. La de la Terra Alta, amb 23 quilòmetres i vint túnels, entre Arenys de Lledó-Arnes i el Pinell de Brai, i la del Baix Ebre, que dóna continuïtat a l'anterior amb 26 quilòmetres i dinou túnels, entre el Pinell i Roquetes, conformen sobre l'antiga línia de la Val de Safan un dels dos trams amb recorregut que hi ha a Catalunya –l'altre és a Girona–, i tot i la falta d'il·luminació en alguns túnels per culpa del vandalisme, s'ha consolidat com un pol d'atracció de turistes i aficionats iniciàtics al cicloturisme. A més, les previsions d'ampliació li donen una gran projecció: el Ministeri de Medi Ambient està treballant per introduir la via verda ebrenca per dins de Tortosa a través del pont del ferrocarril, un primer pas per arribar fins al Delta i per començar a tramar els quilòmetres de camins naturals i vies verdes que han d'unir el delta de l'Ebre i Finisterre, a l'oceà Atlàntic. Aquest GR-99 podria inaugurar-se amb motiu de l'Exposició Universal de Saragossa, el 2008.

EL PLA DE LA BICICLETA
En l'àmbit nacional, ara tot just fa un any el secretari de Mobilitat, Manel Nadal –que continua en el càrrec després de les eleccions del novembre del 2006–, va presentar el pla estratègic de la bicicleta, que preveu ampliar la xarxa de vies per a bicicletes amb la construcció de 1.200 quilòmetres de carrils segregats –paral·lels a la calçada, però separats–, previstos amb vista al 2026 en el pla d'infraestructures de Catalunya (PITC), així com el foment de la intermodalitat amb el transport públic. Aquesta nova xarxa tindria un cost total estimat de 100 milions d'euros, uns 83.000 euros per quilòmetre. Fa set anys, la DGT va fer un estudi en què s'estipulava que el preu per quilòmetre de carril bici era d'aproximadament 100.000 euros.

El pla estratègic del govern català també constatava tendències que encara no s'han fet evidents als carrers de la demarcació de Tarragona: en un 75% de les llars catalanes hi ha una bicicleta i prop de 200.000 persones la utilitzen molt freqüentment.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Pocs, curts i dispersos

>La febre de la «mountain bike» només s'ha materialitzat en un centre de BTT

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.