| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 22 de novembre de 2024


dimarts, 10 de juliol de 2007
>

Les infraestructures necessiten millorar

Les Cambres de Tarragona, Reus i Valls presenten el primer indicador com una eina de pressió sobre les administracions

ÒSCAR PALAU. Tarragona
Les infraestructures del Camp necessiten millorar. Aquesta és la diagnosi que fan les cambres de comerç de Tarragona, Reus i Valls, i que es resumeix en el primer Indicador d'infraestructures, un test trimestral sobre l'estat dels principals eixos de transport a la regió, que es va presentar ahir i que es concep com una eina comuna de seguiment i alhora de pressió sobre les administracions perquè executin les obres pendents. Els ens camerals es mostren preocupats sobretot per la manca de planificació a la xarxa ferroviària, en què reclamen que la línia d'alta velocitat s'allargui des de Castelló fins a l'estació del Camp, i també per a l'aeroport de Reus, on malgrat el compromís d'inversió d'Aena i el futur traspàs a la Generalitat és «urgent» signar un conveni amb Ryanair.


+ Els presidents de les tres cambres del Camp van presentar junts el nou indicador. Foto: ACN

«El desenvolupament econòmic al Camp va per davant del desenvolupament en infraestructures», constatava ahir altre cop el president de la Cambra de Tarragona, Albert Abelló. Amb la «voluntat expressa», doncs, de «treballar conjuntament», les cambres presentaran a partir d'ara, cada tres mesos, una anàlisi compartida de les deu infraestructures que considerin més importants per a la regió, per a les quals, com a criteris generals, demanen que s'intenti aprofitar al màxim la xarxa ja existent, i que serveixin per reequilibrar el territori. La idea, segons el president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, és establir «un decàleg de prioritats mínimes, no una carta als Reis», per vertebrar el territori, ja que «hi ha un dèficit històric i cal que anem a l'una».



XARXA VIÀRIA I FERROVIÀRIA
Pel que fa a la xarxa viària, les cambres valoren positivament les obres de desdoblament de l'N-340 i les del tercer carril de l'autopista, que van confirmar que començaran el 15 de setembre vinent. En canvi, van avisar del «coll d'ampolla» que es crearà si l'autovia Reus-Alcover no té una continuïtat, «i el més lògic seria» cap a Valls, segons el president de la cambra vallenca. Marcel·lí Morera, de fet, també lamentava que «convé la millora Valls-el Vendrell, que fa anys que no s'estudia i no tira endavant», i veia «interessant» la idea de desdoblar l'N-240 «per donar servei a l'estació del Camp».

Les cambres encara mostren més preocupació per la poca planificació a la xarxa ferroviària, tant la convencional com la de mercaderies. A més, es queixen que encara no se sap on es farà l'estació central del Camp del corredor del mediterrani, i reclamen que la connexió amb Castelló sigui d'alta velocitat, una petició en què «sembla que hi ha la promesa d'estudiar-ho a Madrid», va dir Sanromà.





Desdoblament de l'N- 340: progressa adequadament - Avançat el tram entre l'Hospitalet i Cambrils, i iniciades les obres entre Altafulla i Tarragona. Falta resoldre l'estudi complementari entre Torredembarra i Santa Margarida i els Monjos

Tercer carril i peatges troncals de l'AP-7: progr. adequad. - Iniciats els treballs previs de l'ampliació entre el Vendrell i l'Hospitalet, que començaran el 15 de setembre. Els peatges troncals es trauran el 2009

Desdoblament de l'N-240 Tarragona-Lleida: progr. amb dific. - Cal el desdoblament per connectar amb l'estació del TAV. Adjudicat l'estudi informatiu fins a Lleida

Desdoblament de la T-11 Reus-Tarragona: progr. amb dific. - Es proposa una nova autovia Reus-estació del Camp, desdoblant la TV-2711 Reus-Constantí. El govern convocarà una taula de treball al setembre

Eixos comarcals de gran capacitat: no progressa - Iniciat el desdoblament de la C-14 entre Alcover i Reus. Falta millorar el tram Alcover-Valls, Valls-el Vendrell (C-51), Tarragona-Vila-rodona (TP-2031), Cambrils-Reus i Borges del Camp-Lleida (C-242)

Corredor ferroviari del mediterrani: no progressa - Ja està tot licitat, excepte l'estació central a l'aeroport, i fins fa poc no s'han iniciat els treballs. Falta el compromís del ministeri per canviar la línia d'ample ibèric des de Castelló per a l'alta velocitat

Xarxa ferroviària (passatgers): no progressa - Cal donar més operativitat a la xarxa i ampliar els serveis de rodalies (amb una xarxa pròpia) i mitjana distància, que ara són deficitaris

Xarxa ferroviària (mercaderies): no progressa - Cal definir el model per al Camp, que té planificat l'ample ibèric fins al Port, així com una connexió by pass a Sant Vicenç per poder accedir al nord

Aeroport de Reus: progressa adequadament - S 'ha iniciat l'execució del pla director vigent i hi ha un canvi de model de gestió a la vista en què pot entrar el territori. És urgent l'acord amb Ryanair

Pla territorial parcial del Camp: progressa amb dificultat - Instrument de planificació bàsica per a l'ordenació futura, ja redactat però cal que hi participi la societat civil. S'ha de presentar aquest estiu


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Urgeix el conveni amb Ryanair

>CiU reclama que s'acceleri el desdoblament de l'eix de l'Ebre

>Prop d'un miler de veïns de l'Aldea tallen l'N-340 per reclamar la construcció de la variant

>El Camp de Tarragona, principal destinació de les sortides des de les Terres de l'Ebre

>Un 40,6% dels desplaçaments, amb el vehicle privat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.