Fonts del Departament de Política Territorial han emmarcat aquest estudi de viabilitat, adjudicat a l'empresa Steyco per 207.400 euros, en un conjunt de treballs i anàlisis prèvies entre les quals hi ha les que van reclamar ERC i ICV-EUiA en el moment d'aturar el projecte: un estudi sobre la mobilitat als dos Vallès per valorar fins a quin punt és necessari el nou eix de comunicació, i un altre sobre transport públic que inclogui el ferrocarril, les mercaderies, els autobusos interurbans, i la possibilitat de carrils bus i de carrils reservats a vehicles d'alta ocupació (VAO) com a alternatives al quart cinturó.
Però l'estudi aprovat posa ja sobre la taula el tram entre Sabadell i la Roca del Vallès pel traçat sud, conegut també com l'alternativa Herce, pel professor universitari que la va redactar per encàrrec del departament.
L'alternativa Herce proposa aprofitar les afectacions de sòl d'un antic projecte viari que no va veure la llum, la interpolar nord.
PACTE «EN SETMANES»
També ahir, representants del PSC i d'ICV es van reunir per reprendre les negociacions sobre el traçat del quart cinturó, ajornades per la celebració de les eleccions municipals. La idea dels dos grups és segellar un pacte «en poques setmanes», segons van explicar a l'agència Efe fonts coneixedores de la reunió, que esperen que Esquerra s'incorpori a les reunions pròximament. En la d'ahir, els representants d'ICV van entregar un document amb una proposta alternativa sobre la mobilitat al Vallès. Una síntesi entre la proposta d'ICV i la del PSC, han explicat fonts de la reunió, podria implicar fer una via amb dos carrils per sentit i per reforçar tota mena de transport públic a l'àrea del Vallès, seguint les propostes que sorgeixin dels estudis que han reclamat els socis minoritaris.