La proposta inicial presentada al Congrés provenia de CiU. En aquesta, el diputat Josep Sánchez Llibre reclamava un altre estudi sobre el desdoblament al tram de l'N-II entre Pineda de Mar i Tordera, per evitar que els veïns del nucli de Sant Genís de Palafolls quedin «envoltats d'infraestructures». El PSC, a través de la diputada Dolors Puig, va modificar el redactat on només es demanava que «el govern de l'Estat tingués en compte totes les possibles alternatives procurant minimitzar les afectacions als municipis».
Puig va assegurar que «l'estudi informatiu per a la millora de l'N-II al Maresme es troba en fase de redacció». A més, va assenyalar que en aquest moment ja s'han estudiat els possibles corredors i s'han fet les consultes ambientals necessàries. Els treballs previs, segons la diputada, tenen en compte la proposta que el Consell Comarcal del Maresme va fer del tram entre Montgat i Cabrera de Mar, que no té l'oposició de cap dels alcaldes de les poblacions afectades. Aquesta actuació comprèn, a banda del desdoblament de la carretera que ha de finançar el ministeri, una xarxa de carreteres menors entre els diferents municipis que resoldria la històrica falta de connexió entre els pobles de muntanya. «La millora de l'N-II ha estat reclamada per part de les poblacions de la zona des de fa molts anys, perquè es tracta d'una comarca amb una elevada densitat d'habitants i d'una via que registra una alta accidentalitat», va dir la diputada.
El conseller comarcal en funcions responsable de Mobilitat, Carles Rocabert (ERC), es va felicitar ahir pel pas aconseguit en el Congrés. «Això significa que hi ha moltes possibilitats que l'estudi s'incorpori al projecte final», va comentar el conseller. En aquest sentit, per Rocabert «es demostra que l'estudi del Consell Comarcal és molt millor que la proposta inicial del Ministeri de Foment, que tan sols preveia una autovia amb només cinc sortides, fet que no resolia en cap cas la comunicació».
CAP DATA
Per contra, la proposició no de llei aprovada pel Congrés no especifica cap data d'inici de les obres ni pressupost d'execució. En aquest sentit, Rocabert tot i recordar que l'Alt Maresme encara està pendent d'un estudi sobre la via alternativa a l'N-II que ha d'elaborar Barcelona Regional, considera que l'Estat hauria de finançar tota l'obra. «Els diners del Ministeri de Foment donaran pel que donin, però, després de vint anys de manca d'inversions en infraestructures a la comarca, l'Estat s'hauria de gratar la butxaca per fer possible la nova carretera i tots els enllaços», va afirmar.