| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 27 de novembre de 2024


dimecres, 13 de juny de 2007
>

Punt i a part. I ara, on és el carril bici?

Una volta amb el Bicing permet constatar que el servei funciona, és pràctic i àgil. Però també es nota que a Barcelona li falta, com es queixen molts usuaris, molta infraestructura que faciliti la vida a la bici. Cada dos per tres hi ha carrils bici que comencen i acaben en sec.

A.B.. Barcelona

+ Usuaris agafant i deixant la bicicleta, ahir, a l'estació de la Rambla.

Si un usuari del Bicing agafa la bicicleta a l'estació que hi ha al capdavall de la Rambla –plena de bicis, tot correcte, funcionament còmode, automàtic i ràpid, només passant la targeta pel lector ja obtens la bici– de seguida s'adonarà d'una constant a la ciutat: per on circular? On són els carrils bici? I què passa ara amb aquest carril que s'acaba en sec i no se sap per on continua?

El trajecte cap a la Barceloneta resulta plàcid: el passeig Marítim és un excel·lent espai per caminar i també per circular-hi en bici, i només cal vigilar de no atropellar algunes agrupacions més que nombroses de turistes de pell vermella.

A la Barceloneta hi ha diversos punts on es pot agafar una bicicleta –de nou, tot el sistema rutlla com una seda–, però allà, de tornada cap a la Rambla, l'itinerari es complica una mica més. En deixar enrere l'estació de metro de la Barceloneta l'usuari intrèpid veurà que es troba amb un excel·lent carril bici marcat a terra que s'acaba de cop i volta. Uns metres més enllà, es topa amb un senyal groc –com de cosa provisional– que li indica que pot continuar el camí per allà.

La gernació de passos de vianants l'enfarfega, i provar d'anar per la calçada és un esport de risc innecessari: quan arriba al passeig Colom, i es troba amb un carril bici, es pensa que el pitjor ja ha passat; però en tornar a creuar, més a prop de l'estàtua de Colom, el torna a perdre i s'adona massa tard (per a l'usuari novell, enlloc està indicat) que hi ha un carril bici al mig de les dues calçades, i no té més remei que arribar fins a la Rambla per la vorera, fent ziga-zagues constants per evitar els turistes badocs i l'escampall de terrasses.

En anar en bicicleta és quan s'és més conscient encara de l'enorme quantitat de bicicletes que circulen cada dia per Barcelona –i ara, multiplicades, amb la posada en funcionament del Bicing– i com tothom fa el que pot. I ara passa per la vorera i sorteja no sé quants vianants, i ara frena en sec, enfarfegat, de nou, per la gernació de turistes que envaeixen el centre de la ciutat, i quan es troba uns metres de carril bici ben senyalitzat, a l'avinguda de Drassanes, ha de sortejar un vianant despistat. El Bicing és molt maco i té èxit però això encara sembla, quant a mobilitat, un pati per ordenar.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. Els danys col·laterals del Bicing

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.