| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 31 d'octubre de 2024


dimecres, 13 de juny de 2007
>

Túnel necessari per a Rodalies i TAV regional



X.M..

Manel Nadal va defensar ahir un cop més la condició estratègica del túnel del TAV a Barcelona. Amb els dos túnels ferroviaris existents avui al carrer Aragó i a la Meridiana poden circular quaranta trens en una hora, mentre que el nou túnel del TAV permetria la circulació d'una seixantena de trens perquè la línia del TAV absorbirà trens de llarg recorregut i regionals, i podran operar més trens de Rodalies pels altres dos túnels.

Però, a més, el secretari de Mobilitat va advertir, adreçant-se sobretot a CiU i al PP, que oposant-se a la construcció del túnel de l'Eixample neguen la possibilitat de connectar en el futur amb l'aeroport o, com a mínim, amb l'estació del Prat i, a més, neguen el projecte d'oferir serveis regionals d'alta velocitat entre les quatre capitals catalanes i altres ciutats del país per mitjà de la línia del TAV.

Nadal afirma que no es pot pretendre que un tren regional d'alta velocitat provinent de Lleida i Tarragona entri a Sants i, per continuar cap a Girona, hagi de recular per salvar Barcelona a través d'un corredor pel Vallès o pel litoral fins a la Sagrera. La mateixa pèrdua de temps però en sentit contrari suposaria per als trens provinents de Girona amb destinació a Tarragona i Lleida. El representant del govern comprèn que els empresaris estiguin molestos pel nou retard que suposa acabar el TAV fins a la frontera el 2012 i accepta que demanin responsabilitats polítiques, però vol un esforç de reflexió i contrició a Catalunya perquè, al mateix temps de queixar-se pel retard, hi ha qui s'oposa al traçat del TAV i en demana un altre. Nadal assegura que aquesta és una posició contradictòria perquè impulsar un traçat alternatiu voldria dir retardar l'acabament de l'obra fins al 2020. El secretari de Mobilitat de la Generalitat qualifica de procés «autodestructiu» aquest debat continu sobre el traçat del TAV a la ciutat de Barcelona.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El govern veu possible acabar el TAV un o dos anys abans del que pretén l'Estat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.