| |||||
|
dijous, 7 de juny de 2007 > Llum verd al túnel del TAV
L'Estat desencalla el projecte amb la declaració d'impacte ambiental, que estava pendent des de feia un anyD.M P. M.. Barcelona El projecte del tren d'alta velocitat (TAV) pel centre de Barcelona s'ha desencallat. El Ministeri de Medi Ambient va emetre ahir la declaració d'impacte ambiental favorable al traçat que ha d'unir les estacions de Sants i la Sagrera passant pel carrer Provença, un tram de la Diagonal fins a trobar el carrer Mallorca on anirà a tocar la Sagrada Família. El document de Medi Ambient era imprescindible per tirar endavant aquest traçat pel mig de la ciutat. La declaració d'impacte ambiental, però, es va fer esperar. El mes de gener passat, Medi Ambient va demanar informació addicional a diferents organismes de la Generalitat com la direcció general de Patrimoni Cultural per valorar amb exactitud les possibles afectacions de les obres del TAV a la Sagrada Família.
El Ministeri de Medi Ambient va emetre ahir la declaració d'impacte ambiental favorable al projecte del tren d'alta velocitat (TAV) pel centre de Barcelona presentat per l'Estat, la Generalitat i l'Ajuntament, l'abril de l'any passat. Amb aquest document, doncs, Medi Ambient assegura que no hi ha cap perill perquè el túnel del TAV creuï la ciutat, unint les estacions de Sants i la Sagrera passant pel carrer Provença, un tram de la Diagonal fins anar a trobar el carrer Mallorca on toca la Sagrada Família. La declaració d'impacte ambiental, però, s'ha fet esperar. A principis d'any, el Ministeri de Medi Ambient va demanar informació addicional a diferents organismes de la Generalitat com l'Agència Catalana de l'Aigua i la direcció general de Patrimoni Cultural amb l'objectiu de valorar amb exactitud les possibles afectacions de l'obra del TAV al temple de Gaudí. Segons l'informe, l'execució de la pantalla de protecció que es farà al carrer Mallorca a tocar els fonaments del temple, són suficients per no malmetre aquest monument patrimoni de la humanitat. El document de Medi Ambient assegura que, abans de començar les obres, es farà «una prospecció intensiva del traçat, amb l'execució de sondejos». Tot i això, el Patronat de la Sagrada Família, per la seva part, ja ha anunciat que emprendrà accions legals per aconseguir evitar la construcció del túnel i el posterior pas continuat de trens pel subsòl del temple (vegeu pàgina següent). El rebuig al túnel va començar arran dels fets del Carmel. La por i la desconfiança cap a l'obra pública va fer néixer una plataforma veïnal a l'Eixample i al Clot, que reclamava el trasllat del traçat cap als barris del litoral amb l'argument que estan menys poblats. El PP hi va donar suport de seguida, mentre que CiU va aprofitar que el Ministeri de Foment retirava unilateralment l'estació del passeig de Gràcia prevista al projecte inicial per desmarcar-se del túnel del TAV i apostar pel Vallès. Esquerra, per la seva banda, va decidir quan faltaven pocs mesos per a les eleccions recordar que l'any 2002 defensava el traçat d'Aragó. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|