Foment va detallar que l'estudi previ de la connexió entre Valdealgorfa, a Terol, i el corredor del Mediterrani per les comarques de Tarragona i Castelló té un pressupost d'adjudicació de 650.000 euros. Segons Foment, l'actuació té l'objectiu de recopilar i analitzar les dades bàsiques necessàries per definir les diferents «alternatives viables» per connectar l'autovia de l'Aragó (A-68) amb el litoral mediterrani. Així, quant a les característiques tècniques, Foment descriu que actualment hi ha dues opcions: a través de la carretera N-420 cap al nord de Tarragona, amb una longitud de 120 quilòmetres, i a través de l'N-232 per Morella i Vinaròs, amb uns 100 quilòmetres. En aquest sentit, Foment adverteix que l'actuació recollirà el conjunt de possibles corredors entre l'Aragó i el corredor del Mediterrani, «amb una longitud d'entre 75 i 100 quilòmetres», però en cap moment parla de l'aposta de la Generalitat perquè l'A-68 desemboqui als Alfacs.
Fa unes setmanes va transcendir el contingut d'una carta del secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, en què la Generalitat es comprometia a defensar un corredor intermedi. La proposta era que Foment planifiqués el desdoblament de l'N-420, i que a partir de Gandesa el corredor resseguís la carretera C-43, per enllaçar amb la C-12 (eix de l'Ebre). Aquest itinerari enllaçaria amb l'eix de l'Ebre desdoblat per la Generalitat, passant per Tortosa i Amposta. Però Foment no ha previst l'acord amb la Generalitat, i es limita a assenyalar que es mantindrà la «coordinació adient» amb els governs autonòmics i altres agents que puguin aportar dades d'interès per a l'estudi.