| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 27 de novembre de 2024


dissabte, 26 de maig de 2007
>

Bosses amb material... i el vot

Els partits reparteixen objectes de tot tipus amb les seves sigles i amb el nom dels candidats per convèncer els votants

Ò. PALAU M. CARTAÑÀ. Tarragona
Caramels, globus i bolígrafs, llapis de colors, ventalls, plantes aromàtiques, pins, pilotes de platja, samarretes i, per descomptat, els programes dels partits i un sobre amb el vot. El material de campanya suposa una part important de la despesa dels partits i se'n fan milers d'exemplars per repartir per mercats, sortides d'escola, els carrers més concorreguts i també casa per casa. Alguns partits, com ICV, opten únicament per l'ús del paper per explicar el programa amb fulls de mà, per exemple. La resta, però, tenen un ampli ventall de material sigui genèric del partit o personalitzat amb el nom o la fotografia del candidat. A més del «palpable», les agendes dels partits també han incorporat xocolatades, berenars per a joves i grans, sopars, balls i concerts.







20.000 llapis, 19.000 globus i 8.000 pins més de 20.000 plantes aromàtiques. És només una petita part del material que els membres de la llista i el centenar de voluntaris del PSC han repartit per Tarragona durant aquesta campanya. El ritme a la seu del partit ha estat frenètic i un dels que més ho ha patit és Gustavo Cuadrado, un dels responsables del material: «Hem fet targetes especials amb propostes per a cada barri i amb la fotografia del candidat amb els veïns», explica. El que ha tingut més èxit: uns pins amb la rosa socialista per al mòbil, el llibre de Josep Fèlix Ballesteros i les plantes. Les bosses s'han preparat de manera especial depenent de la zona on es feia la campanya «i no s'ha parat ni un sol dia». Les xifres també són espectaculars a CiU: 8.000 bosses, 5.000 globus i 4.000 caramels, només a Tarragona. El material el reparteixen principalment en el porta a porta, en els sopars i mítings i ho fan els candidats i voluntaris del partit. Els objectes són pràcticament els mateixos totes les campanyes i una de les novetats d'enguany han estat pins amb un cor.

Al PP, la número 2 del PP, Judit Heras, és també la responsable de les qüestions de màrqueting, i assegura: «Som qui menys hem gastat, no tenim ni diners per a anuncis en premsa». Han editat díptics per repartir en campanya i precampanya, uns 6.000 que s'han donat en mà sobretot per mercats, a càrrec d'un grup d'una quinzena de militants que en campanya han estat substituïts pels integrants de la llista. El plat fort, però, ha estat que s'han distribuït a les bústies 60.000 tríptics en format de «disc de vinil» amb les principals propostes d'Alejandro Fernández. «Li agrada molt la música», justifica. A banda, el PP també ha editat bolígrafs i polseres (1.500 de cada), caramels (100 quilos), banderes i adhesius. A ERC el responsable de marxandatge d'Esquerra, Pau Ricomà, assegura que no s'hi han gastat gaire: «Agafa la despesa de CiU o PSC i divideix-la per deu», il·lustra. Veient això, «d'entrada trobes a faltar tenir més diners», però després reflexiona: «No sé si val la pena malbaratar tant en anuncis, sopars, tanques... Produir el cartell d'una tanca val 500 euros, i llogar-la una setmana 500 euros més, i aquests dies n'he vist un munt!», exclama. ERC ha editat cartells i banderoles per a 300 fanals, quatre números de la revista Més diàleg i quatre fulls de mà amb aspectes del programa. Tot això a més de globus, imants de nevera, caramels i dos vídeos que ha penjat al Youtube. Això, sense comptar els cartells i banderoles amb el lema Fem-ho. Hem d'avançar, per penjar-los en 300 fanals, gràcies a una vintena llarga de voluntaris. I és que tot plegat ve finançat «per contribucions directes de militants: com a molt la central ens fa descomptes en material genèric, i fan bons d'ajut locals». ICV ha estat, però, segurament qui menys s'ha gastat en muntatge publicitari. A Tarragona només ha editat cartells (500 d'entrada, i 200 més durant la campanya que s'han col·locat als fanals) i fulls de mà (uns 75.000, que s'uneixen als 70.000 que ja es van repartir en precampanya). Tot plegat ho distribueixen membres de la candidatura, simpatitzants i altres voluntaris, que s'afegeixen puntualment a un «equip més reduït que està amb el candidat i coordina aspectes tècnics», segons explica Josep M. Pena, cap de premsa. La campanya es finança amb «aportacions personals, les finances locals i altres que vénen de la central».



ERC REUS

Ventalls i piles amb el nom de la candidata i el lema de la campanya


PSC TARRAGONA

Plantes aromàtiques i els pins per al mòbil


CIU TARRAGONA

Llapis de colors amb la caixa personalitzada


JOVES D'ESQUERRA VERDA REUS

Han editat i han repartit fulls de mà on fan una crida a la renovació


PP TARRAGONA

Les novetats: crispetes i núvols de sucre


JOVES D'ESQUERRA VERDA REUS

Han editat i han repartit fulls de mà on fan una crida a la renovació


PP TARRAGONA

Les novetats: crispetes i núvols de sucre


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Tarragona diu al jutge que no pot donar el permís d'enderroc a El Fortí de la Reina

>Tarragona esgota els discursos

>Aregio fa una crida per evitar que «el tripartit no apagui la llum de Tarragona»

>Cinc dels líders de Ciutadans a la demarcació qualifiquen d'«èxit» la seva campanya, «basada en el boca-orella»

>L'últim intent de De los Ríos per convèncer els abstencionistes.

>Ballesteros demana «un últim esforç» contra l'abstenció i la confiança, els seus «únics» rivals

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.