Quan un cotxe entra per la porta de l'empresa tortosina Reciclatges Forés, el seu destí inevitable és convertir-se en un metre cúbic de ferralla. Reciclatges Forés és l'única empresa del territori que està acreditada i té l'autorització de la Generalitat per fer el desballestament dels cotxes i la gestió completa dels seus residus. Al llarg del 2006, l'empresa va desballestar, va descontaminar i va premsar més de 2.100 vehicles, provinents de particulars, concessionaris de cotxes i diversos ajuntaments de les Terres de l'Ebre. El consistori que més vehicles va portar-hi va ser el de Tortosa, amb més de 200 cotxes, tot i que també és important el centenar d'unitats de Deltebre. Altres ajuntaments del territori que porten els vehicles a Reciclatges Forés són els de Sant Jaume d'Enveja, l'Ampolla, el Perelló i Sant Carles de la Ràpita.
Tortosa va regularitzar la seua relació amb Reciclatges Forés fa gairebé dos anys, quan va adjudicar-li el servei per concurs públic. A canvi, l'Ajuntament ingressa un cànon de 2,40 euros per cada 100 quilos lliurats com a residu, ja que després l'empresa pot fer negoci amb els subproductes i components, a partir del reciclatge i la recuperació de les diverses peces del vehicle desballestat. El contracte ha beneficiat l'Ajuntament amb uns 3.000 euros anuals, que abans no es recaptaven, però també li ha permès adequar la gestió dels vehicles abandonats a la normativa. La llei obliga els ajuntaments catalans a assumir aquesta competència, ja que la Generalitat considera que els vehicles fora d'ús són residus municipals. De totes maneres, fonts de l'empresa van explicar que a Reciclatges Forés arriben tot tipus de vehicles, incloent-hi motocicletes, microcotxes i autobusos. De fet, durant l'últim any també s'han descontaminat i s'han premsat dues embarcacions, a les quals es va aplicar un altre procés de neteja i desballestament. Abans que el cotxe quedi reduït a un metre cúbic de ferralla, que pot pesar entre 600 i 800 quilos, Reciclatges Forés ha de tramitar el certificat de baixa del vehicle i extraure els líquids tòxics, així com la bateria i els pneumàtics. A alguns cotxes també se'ls trau el catalitzador, i després la ferralla resultant es ven a altres gestors de residus, i en alguns casos es destina a fer nous vehicles o altres materials de ferro.