| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 27 de novembre de 2024


dimarts, 10 d'abril de 2007
>

Velocitat de creuer

Trencar amb la dependència de Ryanair i del baix cost, consolidar el vol Girona-Madrid i ordenar el creixement urbanístic i de les infraestructures de l'entorn, les claus de l'aeroport

ORIOL MAS. Girona


+ A dalt, l'entorn de l'aeroport. A baix, el primer vol del reprès Girona-Madrid. Foto: E.PICAS I.BOSCH

L'aeroport passa per uns moments dolços, i des de l'arribada de Ryanair ha agafat una velocitat de creuer impensable fa pocs anys enrere. De no saber què fer-ne, ha passat a ser un pastís d'on tothom vol esgarrapar el tros més gran possible. Això, però, genera noves claus per al seu futur i per no frenar-ne el creixement:



LA GESTIÓ.
Segons el nou Estatut, l'aeroport ha de traspassar-se a la Generalitat, que ja ha dit reiteradament que compta a tenir la participació de la societat civil i d'altres institucions com la Cambra de Comerç o els ajuntaments.



EL BAIX COST.
La companyia irlandesa Ryanair ha establert la seva base del sud d'Europa a Girona, i això ha beneficiat l'aeroport tant en nombre de passatgers com en noves rutes, que ara ja són 41, i l'ha posat en el mapa continental. A Ryanair, s'hi han afegit altres companyies com Wizz Air o Transavia, si bé des de la Generalitat es té clar que l'aeroport gironí no s'ha d'especialitzar en aquest tipus de companyies.



ELS VOLS INTERNS.
Spanair sembla trencar el malefici del vol Girona-Madrid, una pedra en la qual fins ara han ensopegat tots els gestors de les instal·lacions. Consolidar aquest vol és gairebé una urgència històrica, en espera del que pugui passar quan el 2009 arribi el TAV. A Reus, el mitjà ferroviari ha enfonsat l'aeri. Mentrestant, l'èxit del Girona-Madrid pot obrir la porta a més iniciatives en els vols interns a l'Estat.



INFRAESTRUCTURES.
A curt, mitjà i llarg termini està prevista l'arribada del TAV i del tren transversal, el desdoblament de l'N-II i de l'eix, i el tercer carril de l'autopista. Aquesta millora de les comunicacions i del transport públic ha d'expandir l'àrea d'influència de l'aeroport fins a la Catalunya central i el Vallès, i potenciar el trànsit de mercaderies.



PLA URBANÍSTIC.
La Generalitat està redactant el pla director urbanístic de l'entorn de l'aeroport per ordenar-ne el creixement i ampliar les zones industrials i logístiques amb el CIM la Selva.



PLA DIRECTOR.

Aena ha aprovat ja el nou pla director de l'aeroport, que en revisa el creixement i que inclou millores en la terminal i una reserva de terrenys per a la segona pista.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>la cronologia

>L'aeroport de Girona fa 40 anys

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.