Sabadell Cruïlla defensa un traçat elaborat per l'associació Territoris, que agrupa arquitectes, enginyers i experts per debatre propostes per a la zona del Vallès. El recorregut de la línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat es bifurcaria a partir de l'actual Sabadell Estació en dues línies. La primera discorreria sota l'Eix Macià proposen excavar-la a cel obert amb murs pantalla cap a Renfe Nord, Ca n'Oriac i Castellar del Vallès. Per construir la segona sí que caldrien tuneladores i tindria estacions al solar de l'antic Vapor Turull en ple centre de la ciutat, a Renfe Centre i al barri de Torre-romeu, que està situat a l'altra banda del riu Ripoll. Des d'aquí es faria arribar el traçat a poblacions com ara Polinyà, Palau-solità on la idea ha estat ben rebuda i Granollers.
L'associació ciutadana ja ha reunit més de 600 adhesions de veïns de Sabadell. I també ha presentat dos manifestos subscrits per un centenar d'experts en el territori i per 200 comerciants de la ciutat. La seva reivindicació ha estat fins ara didàctica, amb exposicions del projecte, plànols i documents a diversos barris.
MENYS IMPACTE DE L'OBRA
Un dels portaveus de Sabadell Cruïlla és l'arquitecte i exregidor d'Urbanisme sabadellenc Manel Larrosa, que insisteix a destacar que «encara no s'ha publicat l'estudi d'impacte ambiental sobre l'afectació de les obres». Traçat a banda, l'entitat critica el tall de trànsit d'aproximadament un any al centre de la ciutat, un obstacle per a les línies de bus i per als comerços del centre, per això troben més adient el solar del Vapor Turull un gran aparcament en superfície per fer-hi l'estació i un pàrquing subterrani.
Pel que fa al mètode constructiu, es decanten per fer túnels a cel obert i amb menys profunditat, de manera que calgui moure menys volum de terres. D'aquesta manera defensen que els calendaris per posar en marxa la línia es podrien complir replantejant-la de nou i amb un cost, segons ells, no superior als 327 milions pressupostats pel DPTOP.