L'estació de la línia 5 del metro i la de Renfe a Cornellà són a tocar, una al costat de l'altra, però estan incomunicades per un mur. La paret de totxanes, que no arriba als dos metres d'alçada, separa les dues parades i fa que només es pugui accedir directament al metro per una de les andanes de l'estació de tren. Això obliga els passatgers del servei de Rodalies que vénen de Barcelona a creuar pel pas subterrani de l'estació de Renfe per poder accedir a la parada de metro. Tampoc poden accedir directament a l'estació de tren els usuaris que surten del metro per la boca propera al polígon industrial Ignasi Iglesias si no és que salten el mur com ja fa més d'un passatger.
Des de l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) qualifiquen aquest mur com «de la vergonya». Asseguren que seria molt fàcil tirar-lo a terra i, si la companyia ferroviària ho fes, els usuaris farien aquest transbordament en menys temps i més còmodament.
L'intercanvi ràpid a Cornellà és entre el tramvia i el tren o el tramvia i el metro. En aquests casos, el passatger «només ha de destinar dos minuts per anar d'un mitjà de transport a un altre», segons la PTP.